صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / ۹۰ درصد مشکلات کشور توسط کارآفرینان قابل حل است
۹۰ درصد مشکلات کشور توسط کارآفرینان قابل حل است

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران:

۹۰ درصد مشکلات کشور توسط کارآفرینان قابل حل است

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران گفت: 90 درصد مشکلات کشور توسط کارآفرینان و تنها 10 درصد توسط دولت قابل حل شدن است بنابراین به کارآفرینان باید اهمیت ویژه ای داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا زالی روز چهارشنبه در نشست تخصصی فرصت ها و چالش های کارآفرینی دانایی محور که در سرسرای دانشگاه زابل برگزار شد اظهار داشت: نخستین صندوق سرمایه گذاری جسورانه در سطح دانشگاههای کشور در دانشگاه تهران ایجاد شده و هدف این صندوق حمایت از ایده های کارآفرینانه و ایده محور در دانشگاههاست.
وی ادامه داد: طرح کاشف برای کشف استعدادهای دانش آموزان ۹ تا ۱۵ ساله در مدارس با هدف آموزش کارآفرینی به زبان کودکانه برگزار می شود و به صورت غیر مستقیم ارزش های کار آفرینی به آنان آموزش داده می شود.
رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران منزلت و جایگاه کارآفرینی در ایران را بالا عنوان کرد و گفت: از هر ۱۰۰ نفر ۱۸ تا ۶۴ سال در ایران ۳۲ درصد از آنان تمایل ایجاد کار در آینده را دارند.
وی افزود: معروفترین و رایج ترین نوع در کارآفرینی، کارآفرینی نوپاست که ایران در میان ۵۰ کشور دنیا در رتبه ۲۵ قرار دارد.
زالی کارآفرینی را فرآیند راه اندازی کسب و کار جدید عنوان کرد و اظهار داشت: نگرش های کارآفرینی، رفتار کار و خروجی اقدامات سه لایه کارآفرینی محسوب می شوند.
امام جمعه زابل نیز در این نشست گفت: منطقه سیستان تاریخچه بسیار شگفت انگیز و استعدادهای بالقوه زیادی دارد به طوری که با مدیریت دانش بنیان این استعدادها را می توان کشف و به فعلیت رساند.
حجت الاسلام علی اکبر کیخا افزود: ایجاد رشته کارآفرینی در دانشگاه زابل و همکاری علمی میان دانشگاه تهران و این دانشگاه می تواند حلقه های مفقودی کارآفرینی در منطقه سیستان را رفع کند.
وی بهره گیری از پژوهش ها و تحقیقات دانشگاه زابل برای پیشرفت منطقه را خواستار شد و اظهار داشت: توسعه پرورش شترمرغ، گسترش باغات زیتون و چندین طرح دیگر که از سوی این دانشگاه ایجاد شده باعث تحول در منطقه می شود.
رئیس دانشگاه زابل نیز گفت: امروز جمعیت زیاد بیکار بویژه قشر دانش آموخته در سطح منطقه سیستان وجود دارند که باید از طریق آموزش، فرهنگ و بستر سازی حاکمیت این افراد از علاقمندی به حوزه کارهای دولتی به بخش خصوص را سوق داد.
موسی بهلولی بیان کرد: یکی از سخت ترین اقدامات برای درآمد عرضه محصولات به بازار جهانی است که بخش خصوصی باید ورود جدی تری به این حوزه داشته باشد.
وی ورود دولت به بخش صنایع تبدیلی در سیستان را خواستار شد و گفت: پرروش شترمرغ، روغن زیتون و گیاهان دارویی از جمله ظرفیت های این منطقه است که می تواند بازار جهانی خوبی داشته باشد.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.