چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / برندها / مدیرعامل «اسپیس ایکس» به وعده خود عمل کرد
مدیرعامل «اسپیس ایکس» به وعده خود عمل کرد

نخسستین تونل زیرزمینی پرسرعت لس آنجلسی ها افتتاح شد

مدیرعامل «اسپیس ایکس» به وعده خود عمل کرد

ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس که طی هفته های گذشته وعده داده بود به زودی نخستین تونل زیرزمینی خود را افتتاح می کند به وعده خود عمل کرد و نخستین تونل زیرزمینی پرسرعت را در لس انجلس افتتاح کرد.

ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس که طی هفته های گذشته وعده داده بود به زودی نخستین تونل زیرزمینی خود را افتتاح می کند به وعده خود عمل کرد و نخستین تونل زیرزمینی پرسرعت را در لس انجلس افتتاح کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از انتخاب، دو سال پیش، لس آنجلسی ها بی رحمانه به ایلان ماسک می تاخنند و او را متهم به بی مسئولیتی می کردند. عده ای معتقد بودند تونل ایلان ماسک امنیت شهر را به خطر انداخته و عده ای دیگر نیز معتقد بودند او قصد دارد ترافیک دیوانه وار شهری را به زیرزمین منتقل کند. حتی برخی می گفتند احداث تونل زیرزمینی یک شوخی است. اما به نظر می رسد پس از دو سال از افتتاح این پروژهن خبری از شوخی نیست و همه چیز به واقعیت تبدیل شده است.

ایلان ماسک رسما اولین تونل خود را افتتاح کرد تا ثابت کند نه شوخی دارد و نه به دنبال نا امنی است. این افتتاح که فعلا به شکل آزمایشی انجام شد، شامل یک تونل ۱٫۴ مایلی (۲٫۳ کیلو متری) با پهنای ۱۴ فوت (۴٫۳ متر) است که ۱۰ میلیون دلار هزینه در بر داشته است. شرکت بورینگ؛ به عنوان شرکت سازنده پروژه تونل اسپیس ایکس، اعلام کرده که به زودی این طرح را از حالت آزمون خارج کرده و به طور رسمی تری پیگیری می کند.

این تونل ابتدا برای حمل انواع خودرو طراحی شده بود اما اکنون به نظر می رسد این طرح فعلا برای خودروهای تسلا که دارای نظارتگر ردیاب حرکتی هستند کار می کند. مدت کوتاهی قبل از این رویداد، ماسک تاکدی کرد که به زودی هر وسیله نقلیه ای را با هزینه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار وارد چرخه استفاده از تونل می کند.

شرکت بورینگ در یک فیلم آگاهی بخش به کاربران نشان داد که می توان این تونل آزمایشی را به طور مستقیم به یک گاراژ یا پارکینگ با استفاده از یک سیستم آسانسور حمل و نقل متصل کرد تا خودروها را از تونل به داخل محوطه دلخواه هدایت کند.

روند ساخت این تونل نیز در نوع خود متفاوت بود و در جریان خاک برداری تونل ماسک اعلام کرد که خاک ها را به آجر تبدیل کرده و به خریداران در ازای هر آجر ۱۰ سنت می فروشد. نکته جالب تر این که مدتی بعد ایلان ماسک گفت از این اجرها برای کمک به ساخت رایگان مسکن برای اقشار ضعیف جامعه کمک خواهد گرفت.

شرکت بورینگ قراردادی را با اداره زیرساخت های شیکاگو برای ساخت سیستم حلقه حرکتی پرسرعت برای فرودگاه بین المللی شیکاگو منعقد کرده است. در این سیستم حلقه ای ، یک خودرو مینی ون مانند که از تسلا X الهام گرفته ، ۱۶ مسافر را داخل یک تونل پرسرعت حمل می کند و بنابر ادعای مدیران پروژه می تواند هر ۳۰ ثانیه یکبار عده ای مسافر را از ایستگاه خارج کند.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.