صفحه اصلی / استان ها / همدان / کاهش ۱۴ درصدی متوفیان حوادث ترافیکی در همدان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان اعلام کرد

کاهش ۱۴ درصدی متوفیان حوادث ترافیکی در همدان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان از کاهش ۱۴ درصدی متوفیان حوادث ترافیکی در سالجاری نسبت به سال گذشته در استان خبرداد.

تصادف

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر حبیب معصومی چهارشنبه ۲۸ آذر در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، با اشاره به فوت ۳۷۵ نفر در حوادث رانندگی سال گذشته، گفت: امسال این تعداد به ۳۲۹ نفر کاهش یافته که نشان از کاهش ۱۴ درصدی متوفیان نسبت به سال گذشته دارد.

وی در رابطه با آلودگی صوتی موجود در استان، اظهار کرد: ترافیک شهری، پایانه‌های مسافربری، ایستگاه راه‌آهن، صنایع و فرودگاه‌ها مهمترین کانون آلودگی صوتی هستند که مردم به صدای نابه‌هنجار آن عادت کرده‌اند.

معصومی دستکاری اگزوز خودرو برای تولید صدای بیشتر و استفاده از بوق‌های خودروهای ویژه کوهستان در معابر شهری را از دیگر عوامل آلودگی صوتی موجود در استان معرفی کرد و ادامه داد: برخی افراد وسایل نقلیه ویژه کوهستان مانند موتور تریل را در سطح شهر استفاده می‌کنند و باعث آلودگی صوتی می‌شوند. صدای این دسته از وسایل برای مردم بسیار خطرناک است اما متأسفانه مردم استان به این صداها عادت کرده‌اند.

وی همکاری مسئولان ایستگاه راه‌آهن استان را با اورژانس ضروری دانست و عنوان کرد: تجهیز ایستگاه‌ها به جعبه کمک‌های اولیه، تشکیل تیم‌های امداد سریع، ارتقاء دانش و مهارت پرسنل قطار و طراحی فرآیند عملیاتی دریافت خدمت از جمله همکاری‌های لازم بین اورژانس و راه‌آهن برای کمک‌رسانی سریع به مصدومان است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان وضعیت ایران در سوانح طبیعی و غیرطبیعی در سطح جهان را نگران‌کننده خواند و اظهار کرد: از نظر مرگ‌ومیر، ناتوانی و سال‌های از دست رفته عمر ایران از بین ۲۰۰ کشور جزء ۱۰ کشور اول قرار دارد.

وی از ورود بالگرد اورژانس به استان همدان در ۳ دی‌ماه خبر داد و عنوان کرد: ایستگاه راه‌آهن می‌تواند با معرفی نقاط مناسب فرود بالگرد از کمک امدادهوایی اورژانس بهره‌مند شود.

عمده مشکلات راهداری مربوط به گردنه حادثه‌خیز اسدآباد می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: عمده مشکلات راهداری مربوط به گردنه حادثه‌خیز اسدآباد می‌شود به طوریکه در ۲ مرحله بارشی که قبل از فصل زمستان شاهد آن بوده‌ایم، هیچ منطقه‌ای غیر از گردنه اسدآباد بامشکل روبرو نشد. 

مصطفی پناهنده از آمادگی کامل این اداره برای اجرای طرح زمستانه و اعتبار ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی تخصیص یافته برای اجرای طرح زمستانه خبر داد و گفت: استقرار نیروهای امدادی در ۱۷ ایستگاه، خرید ضدیخ، کیسه‌های شن و ماسه، گازوئیل، باتری و روغن از جمله اقدامات برای تجهیز این اداره در فصل زمستان و آغاز طرح زمستانه از تاریخ ۲۲ آذر تا ۲۲ اسفند بوده است.

وی جداسازی باندهای رفت‌وبرگشت گردنه اسدآباد را الزامی دانست و مطرح کرد: عمده مشکلات راهداری مربوط به گردنه حادثه‌خیز اسدآباد می‌شود به طوریکه در ۲ مرحله بارشی که قبل از فصل زمستان شاهد آن بوده‌ایم، هیچ منطقه‌ای غیر از گردنه اسدآباد بامشکل روبرو نشد. 

وی در رابطه با هزینه لازم برای جداسازی باندهای رفت‌وبرگشت گردنه اسدآباد، خاطرنشان کرد: این پروژه نیازمند اعتباری حدود ۳ میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز ایستگاه راه‌آهن را فرصتی بزرگ برای پیشرفت و توسعه استان خواند و با اشاره به اعتبارات محدود عمرانی‌، مطرح کرد: انجام پروژه‌ها تا ایده‌آل‌ها فاصله بسیار دارد اما باید با توجه به اعتبار موجود انجام شوند از همین‌رو باید تا حدامکان توقع‌های خود را کم کنیم.

محمودرضا عراقی با تأکید بر ایمن‌سازی پروژه‌های جاده‌ای گفت: کارفرمایان و پیمانکاران به هیچ عنوان نباید براساس فشارهای سیاسی و غیرسیاسی اقدام به تکمیل پروژه‌ای کنند که ایمنی آن مورد تاأید کارشناسان قرار نگرفته است.

عراقی کاهش ۱۴ درصدی سوانح جاده‌ای را رضایت‌بخش دانست و عنوان کرد: راهدارها قشر زحمت‌کشی هستند که شبانه‌روز در حال انجام وظیفه و تلاش برای کاهش تصادفات و سوانح رانندگی هستند. 

وی با اشاره به اجرای طرح جامع شهری در استان، بیان کرد: نصب دوربین ثبت تخلف باید هرچه سریع‌تر انجام گیرد تا از تخلفات جلوگیری شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.