صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / دو پالایشگاه نفت سنگین در جاسک ساخته می‌شود
دو پالایشگاه نفت سنگین در جاسک ساخته می‌شود

استاندار هرمزگان:

دو پالایشگاه نفت سنگین در جاسک ساخته می‌شود

‌استاندار هرمزگان گفت: شهرستان جاسک و سواحل مکران نقش تاثیرگذاری در توسعه کشور دارند.

استاندار هرمزگان

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌فریدون همتی صبح امروز در نشست شورای اداری جاسک، افزود: شهرستان جاسک و سواحل مکران نقش تاثیرگذاری در توسعه کشور دارند.

وی با اشاره به ضرورت شتاب توسعه منطقه مکران، اظهار کرد: ساخت بزرگترین پایانه نفتی کشور با ظرفیت مخازن ۱۰ میلیون بشکه در جاسک به زودی آغاز می‌شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی جاسک با وسعت دو هزار هکتار یکی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای سواحل مکران درشهرستان جاسک است.

همتی با بیان اینکه ستاد اجرای فرمان امام نیز دو پالایشگاه نفت سنگین در این منطقه می‌سازد، اظهار کرد: در بخش آب نیز، آب سد جگین در مرحله اول به جاسک انتقال یافته و اکنون یازه هزار نفر از آن بهره‌مند شده اند و در مرحله دوم آب این سد به شهرستان بشاگرد منتقل می‌شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: بیمارستان ۹۶ تختخوابی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در منطقه جاسک در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: اکنون ۵۰ هزار هکتار مزارع پرورش میگو در استان برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است و ۲۱ هزار هکتار نیز در مرحله واگذاری به بخش خصوصی و نیمه خصوصی است.

همتی تصریح کرد: ۸ هزار هکتار مزرعه با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن میگو در هرمزگان فعال است که تمرکز در شهرستان‌های میناب، سیریک و جاسک بر پرورش میگو است.

وی با بیان اینکه اکنون برخی از این بنادرشرق فعال شده اند، اضافه کرد: ساخت نیروگاه سیریک با مشارکت روس‌ها در حال اجرا است که تحولی بزرگ محسوب می‌شود.

همتی در موردصدور مجوز صید دریایی و بین المللی بیان کرد: باید مجوز‌های صید فانوس ماهیان در آب‌های بین المللی افزایش یابد .

وی با اشاره به  اینکه ۹۲ مجوز صید به صیادان ایرانی داده شده است و همه صیادان باید ضوابط صید در آب‌های بین المللی را رعایت کنند، افزود: برای صید فانوس ماهیان از عمق دریا آیین نامه‌هایی وجود دارد که باید رعایت شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هفته پیش حدود ۴۰ مجوز صید فانوس ماهیان صادر شده است، افزود: به همه فرمانداران اعلام شده شناور‌های صیادی بدون مجوز را ساماندهی کند و مجوز‌های لازم را صادر کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از نیروی‌های بومی باید برای صیادی به کار گرفته شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.