صفحه اصلی / استان ها / همدان / مطالعات تفکیک دامنه شمالی الوند کلید خورد
مطالعات تفکیک دامنه شمالی الوند کلید خورد

مطالعات تفکیک دامنه شمالی الوند کلید خورد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: تفکیک دامنه شمالی الوند از مهمترین اقدامات بی‌نتیجه طی چندین سال گذشته بود که اکنون کلید مطالعه این طرح با کمک دانشگاه بوعلی‌سینا و اساتید مختلف زده شده است.

الوند

به گزارش کسب و کار نیوز، علی مالمیر چهارشنبه ۲۸ آذر در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، با بیان اینکه طی سال ۲۰۱۸ برنامه‌های متنوع گردشگری در استان برگزار شد، اظهار کرد: استان همدان سال خاصی را در حوزه گردشگری پشت سر گذاشت که نقطه عطف و تأثیرگذاری بر صنعت گردشگری کشور به شمار می‌آید. 

وی با بیان اینکه همدان به علت دارا بودن شرایط تاریخی و طبیعی خاص از سایر استان‌ها متمایز شده است، افزود: جایگاه گردشگری استان با برگزاری رویدادهای بین‌المللی ارتقاء یافته و موجبات معرفی بیشتر جاذبه‌ها و ظرفیت‌های همدان در داخل و خارج کشور فراهم شده است.   

مالمیر با بیان اینکه گزارش مفصلی از برنامه‌های همدان ۲۰۱۸ بعد از اتمام سال میلادی ارائه خواهد شد، ادامه داد: تفکیک دامنه شمالی الوند از مهمترین اقدامات بی‌نتیجه طی چندین سال گذشته بود که اکنون کلید مطالعه این طرح با کمک دانشگاه بوعلی‌سینا و اساتید مختلف زده شده است. 

وی با بیان اینکه هدف از تفکیک دامنه شمالی حفظ ظرفیت‌های طبیعی، ایجاد اشتغال و توزیع بار گردشگری است، گفت: کوهستان الوند از مبنایی‌ترین مزایای گردشگری همدان است که برای توسعه مداوم صنعت گردشگری در استان باید به حفظ این مزیت‌ها توجه شود. 

مالمیر با بیان اینکه اگر به صورت کوتاه‌مدت به مزیت‌های موجود در استان پرداخته شود آینده گردشگری در بلندمدت دچار چالش خواهد شد، عنوان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های شغلی نیز در خلال فعالیت‌های گردشگری باید مدنظر قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استانداری همدان نیز با بیان اینکه گردشگری محور اصلی توسعه استان همدان است، گفت: اگر خط کشی و محدوده‌های گردشگری استان مشخص نشود عده‌ای از آن سوءاستفاده می‌کنند و پروژه ساماندهی الوند تکمیل‌کننده مطالعات قبلی است. 

محمودرضا عراقی با بیان اینکه در پروژه مطالعاتی و ساماندهی دامنه الوند نقاط ضعف و قوت مشخص شده است، افزود: این پروژه با همکاری دانشگاه و سازمان‌های متولی انجام شده که مصداق بارز ارتباط دانشگاه و حکومت است. 

وی با بیان اینکه همدان در سال‌های آینده به یکی از شهرهای مهم و درجه یک جهانی تبدیل می‌شود، عنوان کرد: همدان در سال ۲۰۱۸ با برگزاری دو رویداد بین‌المللی در شرایط تحریم ثابت کرد گردشگری ایران امن است و بدون توجه به تهدیدهای آمریکا صنعت گردشگری ما روز به روز پیشرفت خواهد کرد. 

عراقی با بیان اینکه اقتصاد کشور و استان در حال توسعه است، خاطرنشان کرد: همدان با تهیه و تدوین مبانی گردشگری به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل خواهد شد. 

وی با تأکید بر اینکه محدودیت جایگزین ممنوعیت در کارها شود، گفت: مزیت‌های نسبی منطقه باید گسترش پیدا کند و فقط توجه به نیازهای مردم کافی نیست بلکه باید نیازهای جدیدی برای بهتر شدن زندگی مردم تعریف شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.