صفحه اصلی / استان ها / گلستان / اقتصاد گردشگرمحور راه برون‌رفت از مشکل کاهش رونق اقتصادی
اقتصاد گردشگرمحور راه برون‌رفت از مشکل کاهش رونق اقتصادی

اقتصاد گردشگرمحور راه برون‌رفت از مشکل کاهش رونق اقتصادی

به مناسبت هفته پژوهش و فناوری نشست تخصصی با موضوع بررسی وضعیت مشاغل بومی گلستان با حضور کارشناسان دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

قائم مقام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان

به گزارش کسب و کار نیوز، «محمد رهبری» قائم مقام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در این نشست با بیان مقایسه وضعیت مشاغل بومی و مشاغل نوین، به چالش‌های پیش روی حذف مشاغل بومی اشاره و اظهار کرد: بهره‌گیری از دانش روز در جهت بهره‌وری بیشتر از مشاغل بومی یک ضرورت است و آگاهی از چالش‌های برخی کشورهای توسعه‌یافته در این‌باره، رسیدن به هدف مطلوب را برای ما آسان خواهد کرد.

وی افزود: آموزش و بسترسازی موثر در جهت توسعه مشاغل بومی و خوداشتغالی نقش بسزایی در توسعه فرهنگ کار و ارزش‌آفرینی در فرهنگ بومی دارد.

قائم مقام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: برای برون‌رفت از مشکل کاهش رونق اقتصادی باید موضوع تهاتر کالا با جایگزینی گردشگر از طریق طراحی مدل نوین اقتصاد گردشگر محور در دستور کار مراکز تصمیم‌ساز استان قرار گیرد و محققین نیز با پژوهش و تحقیق در این زمینه راه‌گشا باشند.

رهبری خاطرنشان کرد: تولید محتوای مناسب و تغییر رویکرد نظام آموزشی در جهت اهمیت به مشاغل و فرهنگسازی کار در میان نوجوانان و جوانان در فرهنگسازی کار نقش کلیدی دارد.

وی از همه صاحب‌نظران در تولید محتوای علمی و فرهنگی خواست تا به پایش و حذف برخی مثال‌ها و کنایه‌ها که به غلط در فرهنگ ایرانی ریشه دوانیده است، بپردازند.

قائم مقام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: تقویت دیپلماسی با استان‌های مرزی و تلاش در جهت برقراری تعاملات موثر و مفید با بهره‌گیری از تجارب موفق بین‌المللی به تقویت ارتباطات ضعیف کنونی و توسعه اقتصادی منطقه منجر می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.