صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / آغاز همکاری‌های مشترک ایران و ارمنستان در حوزه تجهیزات پزشکی
آغاز همکاری‌های مشترک ایران و ارمنستان در حوزه تجهیزات پزشکی

آغاز همکاری‌های مشترک ایران و ارمنستان در حوزه تجهیزات پزشکی

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در نشست با معاون وزیر بهداشت ارمنستان گفت: برای گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه تجهیزات پزشکی می‌توانیم تفاهم نامه همکاری داشته و به طور جدی و عملیاتی این همکاری‌ها را دنبال کنیم.

تجهیزات پزشکی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر رضا مسائلی در نشست مشترک با آناهیتا آوانسیان – معاون وزیر بهداشت ارمنستان و برخی نمایندگان انجمن‌ها و سندیکاهای فعال در حوزه تجهیزات پزشکی، گفت: ارتباط دو کشور ایران و ارمنستان به لحاظ فرهنگی و سیاسی قدمت طولانی دارد و این فرصت بسیار خوبی است که بتوانیم در حوزه تجهیزات پزشکی تعاملات قوی‌تری با هم داشته باشیم.  

وی در ادامه افزود: ما حدود هزار شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در ایران داریم که این عدد در مقایسه با یکصد شرکت دارویی در کشور، بسیار قابل ملاحظه بوده و عدد بزرگی است.

مسائلی خاطرنشان کرد: قدمت تولید تجهیزات پزشکی در ایران حدود ۴۰ سال است و به عنوان یک پزشک که مسئولیت تایید کیفیت تجهیزات پزشکی را دارم، تاکید می‌کنم که این تولیدات کیفیت بسیار بالایی دارند و از استانداردهای لازم اروپا برخوردارند، ضمن اینکه قیمت‌شان هم در مقایسه با محصولات اتحادیه اروپا بسیار ارزان‌تر است.

رییس اداره کل تجهیزات پزشکی تصریح کرد: گزینه پیشنهادی ما تولید بیشتر است و تولیدکنندگان ما این ظرفیت و توانایی را دارند و می‌توانیم به راحتی از این ظرفیت با برنامه‌ریزی‌های متقابل استفاده کنیم تا صنعتگران کشور در حوزه تجهیزات پزشکی هر دو کشور فعال‌تر شوند.  

مسائلی با اشاره به اینکه براساس قوانین کشور ایران، تمام تجهیزاتی که تولید و وارد می‌شوند، قبل از ورود به بازار مصرف توسط این دفتر چک و تایید می‌شوند، گفت: در حال حاضر حدود ۶۱۰۰ تولیدکننده بین‌المللی ثبت شدند که ۲۲۰۰ شرکت ایرانی نمایندگی آن ۶۱۰۰ تولید کننده را دارند. همچنین در حوزه خدمات پس از فروش هم ظرفیت‌های زیادی داریم که می‌تواند به همکاری‌های مشترک ما بیفزاید.

مشاور وزیر بهداشت گفت: ایران در زمینه رگولاتوری بیش از ۵۰ سال تجربه دارد و سازمان بهداشت جهانی ایران را به عنوان یک نمونه و الگو در این زمینه مطرح کرده است. ما به عنوان کشور همسایه ارمنستان علاقمند هستیم تا با توجه به تجربیات بسیار ارزشمندی که داریم ارتباط کاری نزدیک‌تری را ایجاد کنیم.  

وی ضمن دعوت از کارشناسان فعال در حوزه تجهیزات پزشکی ارمنستان به کشورمان گفت: می‌توانیم تفاهم نامه همکاری داشته باشیم و به طور عملیاتی و جدی این همکاری‌ها را دنبال کنیم.  

مسائلی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از خطوط تولید تجهیزات پزشکی در اقصی نقاط جهان گفت: بسیاری از تولیدکنندگان در کشورهای مختلف دنیا علاقمند نیستند که تجربیات را به اشتراک بگذارند. برای مثال وقتی وارد بازدید خط تولید می‌شویم، اجازه بازدید از قسمت‌های حساس و کلیدی داده نمی‌شود، اما تولیدکنندگان ما آمادگی دارند که تجربیات را برای اهداف مشترک به اشتراک بگذارند و من فکر می‌کنم این نقطه قابل اتکا و قابل توجهی برای طرف ارمنستانی است.  

بنابر اعلام وبدا، معاون وزیر بهداشت ارمنستان نیز  در این دیدار گفت: روابط ایران و ارمنستان، پیشینه قوی دارد و ما هم امیدوار هستیم که روابط دوستانه به روابط توسعه یافته ختم شود.

وی با اظهار امیدواری درخصوص تولید مشترک با شرکت‌های ایرانی در ارمنستان و شرکت‌های داخل ایران افزود: کشور ارمنستان در حال تدوین استانداردسازی در حوزه تجهیزات پزشکی است و به عنوان عضوی از اتحادیه اقتصادی اوراسیا دارای شاخص‌های لازم همانند سایر اعضای اوراسیا در منطقه خواهد بود و علاقمندیم که نمایندگانی از تجهیزات پزشکی هر دو کشور دیدارهای متقابلی داشته باشیم و برای تولید مشترک بپردازیم.

وی در پایان تاکید کرد: تحولات سیاسی یک سال اخیر بستر مناسبی را برای این همکاری‌ها فراهم کرده است و می‌توانیم برای این همکاری‌ها نقاط مشترکی پیدا کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.