چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / موانع قانونی ترخیص مواد اولیه از گمرک باید برطرف شود
موانع قانونی ترخیص مواد اولیه از گمرک باید برطرف شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

موانع قانونی ترخیص مواد اولیه از گمرک باید برطرف شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: قوانین و مقررات موجود برای شرایط عادی وضع شده‌اند و هر کدام که در شرایط کنونی مانع به شمار می‌آید، باید برطرف شوند تا مواد اولیه و ملزومات تولید نسریعا از گمرک ترخیص و به کالا تبدیل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اجرای قوانین مختلف را برای شرایط غیر تحریمی دانست و تصریح کرد: مواد اولیه و ملزومات تولید نباید برای ترخیص در گمرک معطل شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزارت صنعت، رضا رحمانی امروز(سه‌شنبه) در شانزدهمین نشست کارگروه تنظیم بازار، افزود: هر مانعی برای ورود مواد اولیه و ملزومات تولید، باید در داخل وزارتخانه برطرف تا مواد اولیه هر چه سریع‌تر به چرخه تولید وارد و به کالا تبدیل شود.

وی تصریح کرد: قوانین و مقررات برای شرایط عادی – نه شرایط غیرعادی و تحریم – وضع شده‌اند؛ بنابراین هر مقرره‌ای که در شرایط کنونی مانع به شمار می‌آید، باید برطرف شود؛ این تکلیف امروز ما و همه دستگاه‌هاست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در این زمینه هرگونه مانع از جمله در حوزه ضوابط ثبت سفارش وجود دارد، باید برطرف شود.

در این نشست که با حضور نمایندگان بخش خصوصی، وزارتخانه‌های بهداشت و امور اقتصادی، گمرک، سازمان‌های برنامه‌وبودجه و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد، آخرین وضعیت تخصیص و تأمین ارز و سطح عمومی قیمت کالاهای اساسی و نیز طرح مصوبه اصلاحی کمیته تنظیم بازار محصولات فولادی بحث و بررسی شد.

بازنگری در تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی و ارائه گزارش از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، از دیگر مباحث مطرح در این نشست بود.

بر اساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی، مهم‌ترین اقلام وارداتی در هشت ماه نخست امسال، ذرت دامی به ارزش یک میلیارد و ۲۸۲ میلیون دلار و سهم ارزشی چهار و ۳۴ صدم درصد بود.

قطعات منفصل برای خودرو سواری بنزینی با حجم سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی با ساخت داخل ۱۴ تا کمتر از ۳۰ درصد (به‌استثنای لاستیک) به ارزش یک میلیارد و ۱۳۴ میلیون دلار و سهم ارزشی سه و ۸۴ صدم درصد در رده بعدی جای گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.