صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / خودکفایی بیش از ۱۲ هزار خانوار مددجو کرمانشاه در ۵ سال
خودکفایی بیش از ۱۲ هزار خانوار مددجو کرمانشاه در ۵ سال

خودکفایی بیش از ۱۲ هزار خانوار مددجو کرمانشاه در ۵ سال

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از خودکفایی 12 هزار و 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان در پنج سال اخیر خبر داد.

فنی و حرفه‌ای

به گزارش کسب و کار نیوز، رشید جلیلیان در گردهمایی اصناف و کارآفرینان کرمانشاه با مدیران کمیته امداد استان که امروز (۲۰ آذر) برگزار شد، اظهار کرد: طی سه سال اخیر ۲۲۸ میلیارد تومان تسهیلات صرف ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد استان شده که از این طریق برای بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی پنج سال اخیر خودکفایی ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار و خروج آنها از گردونه حمایتی کمیته امداد را داشته ایم.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری نیز ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان پرداخت شده، عنوان کرد: با پرداخت این تسهیلات زمینه شغل برای ۱۸۹۰ نفر فراهم شده است.

به گفته این مسئول، برای مابقی سال جاری نیز ۵۷۰۰ طرح اقتصادی پذیرش و به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ارسال شده است.

جلیلیان عنوان کرد: کمیته امداد طی سال بیش از ۶۰ هزار بازدید از طرح‌های اشتغالزایی مددجویان انجام می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه عمده طرح‌های اشتغالزایی که از سوی کمیته امداد در نظر گرفته می‌شود طرح‌های جدید است که بازار آنها هنوز اشباع نشده، افزود: این طرح‌ها شامل تکثیر زالوی طبی، نوغان‌داری، کاشت زعفران، پرورش بوقلمون، گیاهان دارویی، انواع طرح‌های دانش‌بنیان و… است.

معاون اشتغال کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه کمیته امداد از کارآفرینانی که مددجویان کمیته امداد را مشغول به کار کنند نیز حمایت ویژه صورت می‌گیرد، افزود: پرداخت حق بیمه مددجو به مدت دو سال، ارائه تسهیلات شهری به مبلغ ۲۰ میلیون تومان و روستایی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان به ازاء هر مددجو به کار گرفته شده، ارائه هزینه آموزش مورد نیاز مددجو و … از جمله این حمایت‌ها است.

وی همچنین خواستار تسهیل در ارائه جواز کسب به مددجویان کمیته امداد و درنظر گرفتن تسهیلاتی برای آنها شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.