صفحه اصلی / استان ها / قم / مشکلات صنعت خودروسازی تبدیل به یک زخم کهنه شده است
مشکلات صنعت خودروسازی تبدیل به یک زخم کهنه شده است

عضو هیأت رئیسه مجلس:

مشکلات صنعت خودروسازی تبدیل به یک زخم کهنه شده است

نماینده مردم قم در مجلس گفت: متاسفانه مشکلات صنعت خودروسازی در کشور چه در بحث کیفیت و یا تامین قطعات تبدیل به یک زخم کهنه شده است.

احمد امیرآبادی

به گزارش کسب و کار نیوز‌، احمد امیرآبادی ظهر امروز در سی و هفتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تالار امام جواد (ع) استانداری با اشاره به ظرفیت های گردشگری در قم عنوان کرد : شهر قم یک شهر توریستی و گردشگری بوده و ظرفیت هایی دارد که در کشور زبانزد است. با این وجود در بخش گردشگری پرداخت وام مطلوب نیست و امسال نیز رقم ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است در حالی که باید رقمی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان باشد.  توسعه خدمات و گردشگری بهترین راهکار در جهت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در استان قم است.

امیرآبادی در حوزه تولید در قم نیز بیان کرد: بانک ها باید مساعدت های بیشتری در رفع موانع تولید داشته باشند حتی بانک های خصوصی نیز منابع مردمی را در اختیار دارند و باید به سمت و سوی توسعه زیرساخت‌های تولید هدایت شود.

وی در مورد صنعت خودروسازی و گرفتاری های آن نیز تصریح کرد: متاسفانه مشکلات صنعت خودروسازی در کشور چه در بحث کیفیت و یا تامین قطعات تبدیل به یک زخم کهنه شده است.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: در جهت حفظ تولید داخلی و اشتغال جلوی واردات خودرو به کشور گرفته شده است اما همچنان خودروهای داخل در روند تولید، کیفیت لازم را ندارند.

وی بیان کرد: امروز رانت مشکل اساسی واحدهای تولیدکننده قطعات خودروسازی است که باید به خوبی پیگیری شود.

امیرآبادی عنوان کرد:وزیر صنعت قول هایی برای حل مشکلات صنعت خودروسازی داده است که امیدواریم به زودی بتوان شاهد رفع این چالش ها و مشکلات بود.

وی تصریح کرد:قطعه سازان در قم مطالباتی از طرف خودروسازان دارند که باید بدهی آن ها پرداخت شود؛ گرچه حل مشکلات ان ها در سطح استان بعید به نظر می رسد و باید به صورت ملی این مشکلات پیگیری شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.