پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / رونمایی از ۴ طرح جدید فناورانه بسیجیان
رونمایی از ۴ طرح جدید فناورانه بسیجیان

رونمایی از ۴ طرح جدید فناورانه بسیجیان

در جریان برگزاری نمایشگاه دانش و پژوهش اقشار بسیج از ۴ طرح جدید فناورانه بسیجیان رونمایی شد.

آرم سازمان بسیج علمی

به گزارش کسب و کار نیوز، نمایشگاه دانش و پژوهش اقشار بسیج صبح یکشنبه با حضور سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار علی فضلی فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع)، سردار زاده کمند معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و امیر باقری معاون آموزش و پژوهش ستاد کل افتتاح شد.

در این نمایشگاه طرح‌ها و دستاوردهای علمی بسیج از جمله ۴ طرح جدید فناورانه بسیجیان که آماده مرحله تجاری سازی هستند، در معرض نمایش قرار گرفته است؛ این طرح‌ها عبارتند از طراحی پهپاد بدون سکان vtcu123 که در آن برخلاف سایر پهپادها که برای هدایت آنها از سکان‌ها و سطوح کنترلی استفاده می شود، هدایت و جهت‌گیری آن با استفاده از تغییر زاویه در خروجی موتورها صورت می‌گیرد. کاربرد این پهپاد  در ماموریت‌های شناسایی و رزمی است.

تولید ماده شیمیایی نیترات باریم، تولید فراورده گیاهی بامبو و کتاب کاربرد پلاسما در صنعت هوافضا از دیگر طرح‌های فناورانه‌ای است که در این نمایشگاه از آنها رونمایی شد. ماده شیمیایی نیترات باریم  در صنایع نظامی و آتش نشانی کاربرد دارد و تا پیش از این از از جمله واردات کشور بود که امروز محققان بسیجی موفق به تولید آن شده‌اند. فراورده گیاهی بامبو که بدست محققان جوان بسیجی استان گیلان تولید شده است یک منبع غذایی فرایودمند ارگانیک است که در آن ۱۷ نوع آنزیم و ۱۰ عنصر سودمند معدنی وجود دارد. کتاب کاربرد پلاسما در صنعت هوافضا نیز با حمایت مرکز پلاسما و لیزر سازمان بسیج علمی پژوهشی و توسط مهدی رحیمی و پوریا رضا پور تدوین شده است. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.