صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / دفن زباله ها سلامت خاک شهر ارومیه را تهدید می کند
دفن زباله ها سلامت خاک شهر ارومیه را تهدید می کند

دفن زباله ها سلامت خاک شهر ارومیه را تهدید می کند

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه حاصل فشار به خاک و مدیریت نامناسب از منابع آبی است.

تیغ زباله‌های عفونی زیر گلوی مردم  اراک

به گزارش کسب و کار نیوز پرویز  آراسته در مراسم روز جهانی خاک که درسالن اجتماعات اداره حفاظت محیط زیست ارومیه برگزار شد افزود: علت خشک شدن دریاچه ارومیه وپایین آمدن تراز آب آن به یک میلیارد و دودهم مترمکعب، حاصل فشار به آب و مدیریت نامناسب خاک و منابع آبی بوده است.

آراسته خاک رابستر همه انسان ها وموجودات زنده اعلام کرد وگفت: غذای همه موجوات زنده از خاک تامین می شود و همه در حفاظت ازاین منبع زیست محیطی مسئول هستند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بااشاره به اینکه مشکلاتی در خصوص آلودگی خاک در کشور و استان وجود دارد تصریح کرد: به دلیل افزایش جمعیت، رشد مصرف گرایی، افزایش استفاده ازسموم شیمیایی، فاضلاب های صنعتی و زباله ها وضعیت خاک شرایط بحرانی را تجربه می کند.

وی وضعیت خاک آذربایجان غربی رانسبت به سایر استان های کشور خوب ارزیابی کرده و گفت: تنها در شهر ارومیه روزانه ۵۵۰ تن زباله در۸۰ هکتار از زمین های اطراف شهر برای دفن انتقال می یابد که صدمه جدی به خاک می رساند و سلامت خاک شهر را با تهدید جدی مواجهه کرده است.

آراسته باتاکید بر اینکه باید بهره برداری پایدار از خاک داشته باشیم اظهار کرد: برای کاهش زباله،کاهش استفاده از سموم و تولیدمحصول پاک نیازمند فرهنگ سازی و آموزش هستیم تاسلامتی مردم در دراز مدت به خطرنیافتد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.