صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / رهاسازی بیش از یک میلیارد مترمکعب آب از سدهای آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه
رهاسازی بیش از یک میلیارد مترمکعب آب از سدهای آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه

طی سال جاری صورت گرفت

رهاسازی بیش از یک میلیارد مترمکعب آب از سدهای آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه

کسب و کار نیوز:معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: ۱۰۱کیلومتر از رودخانه های استان لایروبی شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا , رهبردین امروز ۲۶ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن همایشهای دانشگاه ارومیه برگزار شد، افزود: از سال ۹۳ تاکنون ۱۰۱ کیلومتر لایروبی در رودخانه های باراندوز، روضه، مهاباد، زولا و گدار انجام شده و ۱۵ کیلومتر نیز در حال انجام است.

وی در خصوص رهاسازی آب از سدها به دریاچه ارومیه یاد آور شد: از هفت سد بوکان، شهر چای، زولا، حسنلو، ساروق، مهاباد و دریک با اولویت آب شرب و محیط زیست تاکنون ۶ میلیارد متر مکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

رهبردین تصریح کرد: در سال جاری یک میلیارد و ۴۰۰ متر مکعب آب از سدهای استان به دریاچه ارومیه رها سازی شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری سازمان آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه افزایش راندمان در شبکه بهره برداری از دیگر اقدامات آب منطقه ای استان است، خاطر نشان کرد: در صورت تخصیص اعتبار، عملیات لایروبی و ساماندهی انتقال آب کانی سیب از طریق رودخانه گدار در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۵۱گشت بازرسی در حال نظارت بر منابع آبی استان هستند، اظهار کرد: تاکنون ۳۹۷۷کنتور هوشمند در سطح استان نصب شده و سر دهنه سازی و بازسازی آب بندهای سنتی که بیشترین هدر رفت آب را دارند در اولویت سازمان بوده است.

رهبر دین ادامه داد: از سال ۹۳ تاکنون ۱٠٠٠ موتور غیر مجاز آب پلمب، ۴۸۰۰ چاه غیر مجاز مسدود و ۲۷۱ مورد دستگاه حفاری غیر مجاز در سطح استان توقیف شده است.

همچنین مطالعه کنید:

نوروز امسال در قم انجام شد/کشف و توقیف بیش از ۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بیش از ۴ هزار و ۱۳۱ نظارت بهداشتی

به گزارش کسب و کار نیوز، سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.