صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / فعالیت «بانگر» یکساله شد

فعالیت «بانگر» یکساله شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به یکساله شدن فعالیت بیمارستان موقت «بانگر» شهرستان زلزله‌زده سرپل ذهاب، گفت: طی این مدت بیش از 8000 نفر در این بیمارستان بستری شدند.

دکتر «محمودرضا مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در زلزله ۲۱ آبان سال گذشته متأسفانه بیمارستان شهدای سرپل ذهاب دچار آسیب شد و در آن شرایط با توجه به شمار فراوان مجروحان نیاز به وجود یک بیمارستان بسیار احساس می‌شد.

وی افزود: در همین راستا ساختمان فعلی بیمارستان بانگر که پیش از این آسایشگاه و خوابگاه سپاه بود، ابتدای آذرماه سال گذشته برای راه‌اندازی یک بیمارستان موقت در اختیار دانشگاه قرار گرفت و در یک اقدام جهادی بیمارستان بانگر ظرف مدت حدود دو هفته در ۱۵ آذرماه راه‌اندازی شد.

مرادی تصریح کرد: این بیمارستان ترکیبی از سوله و کانکس است و همه امکانات و خدمات یک بیمارستان معمولی در آن فراهم شده و شاید تنها تفاوت آن با سایر بیمارستان‌ها در بحث هتلینگ آن باشد.

وی با بیان این‌که بیمارستان بانگر ۵۵ تختخوابی است گفت: هم‌چنین در این بیمارستان چهار تخت ICU و CCU، هشت تخت زایمان و ۱۶ تخت اورژانس و نیز دو اتاق عمل فعال است.

مرادی افزود: همچنین هشت تخت دیالیز نیز در این بیمارستان فعال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به خدمات ارزشمند این بیمارستان موقت در طول یک سال پس از زلزله اشاره کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۴۵ هزار نفر به اورژانس این بیمارستان و بیش از ۷۰ هزار نفر نیز به کلینیک تخصصی بیمارستان که کمی با آن فاصله دارد مراجعه کرده‌اند و در مجموع طی یک سال این بیمارستان بیش از ۲۱۰ هزار مراجعه‌کننده سرپایی داشته است.

وی افزود: هم‌چنین طی یک سال فعالیت این بیمارستان بیش از ۸۸۰۰ نفر در آن بستری شدند و بیش از ۳۴۰۰ عمل جراحی کوچک و بزرگ در آن انجام شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: هم‌چنین در این مدت بیش از ۸۴۰ زایمان طبیعی در این بیمارستان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان این‌که فعالیت این بیمارستان هم‌چنان ادامه دارد، گفت: تا زمانی که بیمارستان سرپل ذهاب که کار مقاوم‌سازی آن عملاً پایان گرفته و تا دو هفته دیگر آغاز به کار می‌کند، شروع به کار نکند، بانگر همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.