صفحه اصلی / استان ها / ایلام / جهاد دانشگاهی در اتصال کسب و کار به مراکز علمی موفق عمل کرده است
جهاد دانشگاهی در اتصال کسب و کار به مراکز علمی موفق عمل کرده است

معاون استاندار ایلام:

جهاد دانشگاهی در اتصال کسب و کار به مراکز علمی موفق عمل کرده است

معاون استاندار ایلام گفت: اتصال کسب و کار به مراکز علمی و دانشگاهی رسالت بزرگی است که توسط جهاد دانشگاهی در حال انجام است و در این زمینه موفق عمل کرده است.

معاون استاندار

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر «ایوب درویشی» در جمع جهادگران جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام و جمعی از کارآفرینان، دانشجویان و دست‌اندرکاران نمایشگاه محصولات الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی، با قدردانی از جهاد دانشگاهی به‌علت برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی مناسب برای هم‌اندیشی و پیدا کردن بهترین راه‌حل‌ها برای حل مسأله بیکاری و اشتغال‌آفرینی است.

وی با بیان این‌که محیط جوانی محیط تولید شور، نشاط، تحول و خلاقیت است و اگر غیر از این باشد باید دنبال عارضه‌ها و آسیب‌شناسی دقیق باشیم، تصریح کرد: بیکاری مشکل اساسی جامعه‌ی امروز است و از قضا تحصیل‌کردگان بیشترین آمار بیکاری را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون استاندار ایلام با تأکید بر این‌که داشتن شغل حق هر فرد در جامعه است و جنبه‌ی مهم شغل تنها موضوع درآمد و اقتصاد نیست بلکه نگاه روان‌شناسی اجتماعی است، چون شغل بخشی از هویت فرد را تکمیل می‌کند، تصریح کرد: فعالیت برای ایجاد اشتغال وظیفه‌ی همه بخش‌ها اعم از دولتی و خصوصی است و همه باید در این زمینه برای خود وظیفه تعریف کنند.

درویشی با طرح این پرسش که چرا با وجود فعالیت‌های مهم دولت در زمینه اشتغال‌آفرینی و تخصیص تسهیلات، بعضاً این تعهدات به نتیجه‌ی دلخواه نمی‌رسد، تصریح کرد: بسیاری از این مشکلات به نوع نگاه مردم ما به وام و کسب و کار برمی‌گردد.

وی گفت: امروز امکان استخدام همه‌ی داوطلبان کار اداری در بدنه دولت وجود ندارد و در چنین شرایطی باید مزیت‌های استان را در زمینه‌های مختلف شناسایی کرد که یکی از این بخش‌های کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی است.

معاون استاندار ایلام با بیان این‌که اتصال کسب و کار به مراکز علمی و دانشگاهی رسالت بزرگی است که توسط جهاد دانشگاهی در حال انجام است، ادامه داد: باید آمایش نیروی انسانی در استان صورت گیرد به این مفهوم که باید در چند سال آینده چه نیروهایی و برای کدام بخش‌ها باید تربیت شوند.

درویشی گفت: می‌توان شغل‌های سنتی را شناسایی و با پیوند دادن آن‌ها با دانش و حرکت به سمت دانش‌بنیانی به خلق ثروت‌های بزرگ دست زد و همه‌ی جوانان تحصیل کرده را به کار مشغول کرد.

وی بر شناسایی نقاط ضعف و سرعت دادن به کسب‌و کارهای نوین با برگزاری استارتاپ‌ها تاکید و اظهار امیدواری کرد که این نمایشگاه و این جلسه پاسخ به پرسش‌ها و مشکلات محیط کسب و کار باشد و چرخه تولید را بازنگری و به تکمیل زنجیره‌ها بینجامد.

معاون استاندار ایلام فکر کردن به چرخه و اتصال محصولات به حلقه‌های پیرامونی را نیاز امروز محیط کسب و کار دانست و گفت: در استان ۱۲۳ میلیارد در فاز نخست در قالب ایجاد مشاغل روستایی توزیع شده است و لازمه‌ی به ثمر نشستن آن‌ها تغییر نگاه به وام و تسهیلات است.

درویشی  ادامه داد: باید مزیت‌های جدید را شناسایی و به بازارهای جهانی متصل شویم که این مهم در گرو استفاده از فرصت‌های جدید مانند فضای مجازی است چون بسیار هستند تولیدکنندگانی که خوب تولید می‌کنند اما در عرضه مشکل دارند و این فضا می‌تواند تا حدودی این مشکلات را برطرف کند.

وی با بیان این‌که در فاز دوم طرح اشتغال به‌دنبال ایجاد واحدهای بزرگ هستیم، یادآور شد: آمادگی تام و تمام داریم تا فضای کسب و کار رونق گیرد و با تمام امکانات به سمت اشتغال اجتماع‌محور حرکت کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.