صفحه اصلی / استان ها / البرز / افتتاح متروی هشتگرد تا پایان سال
افتتاح متروی هشتگرد تا پایان سال

افتتاح متروی هشتگرد تا پایان سال

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: از ابتدای سال تاکنون حتی یک ریال از منابع ملی و استانی برای تکمیل متروی هشتگرد تخصیص نیافته اما اگر همه چیز طبق پیش بینی‌ها پیش برود تا پایان سال این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

متروی شیراز

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی هدایت در نشست مطبوعاتی امروز دوشنبه ۱۲ آذرماه اظهار کرد: در مجموع ۴۹ هزار واحد مسکن مهر برای شهر جدید هشتگرد برنامه‌ریزی شده بود.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۲۸ هزار واحد تاکنون به بهره برداری رسیده، ۸۰۰۰ واحد متقاضی موثر دارد، هزار واحد به متقاضیان شهر جدید پردیس اختصاص داده شده و ۹۰۰۰ واحد هم متقاضی ندارد.

وی افزود: در تلاشیم تا پایان سال آینده تمام واحدهایی که متقاضی دارند با تامین زیرساخت‌های لازم تکمیل و به صاحبانشان تحویل دهیم.

این مسئول با اشاره به تلاش برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه‌های مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد، بیان کرد: امسال سه هزار و ۳۰۰ واحد آب‌دار، هزار و ۷۰۰ واحد برق‌دار و هزار و ۵۰۰ واحد نیز گازدار شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب شش، پنج و هفت برابر رشد داشته‌اند.

وی اظهار کرد: البته تامین این بخش از زیرساخت‌ها به معنای حل کل مشکل نیست چون هنوز حدود ۴۰۰۰ واحد که تکمیل شده‌اند فاقد آب، گاز و برق هستند و تا زمانی که این زیرساخت‌ها مهیا نشود امکان تحویل کلید به متقاضیان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در ادامه با اشاره به سنددار کردن واحدهای مسکن مهر گفت: سازوکار سند دار کردن این واحدها فراهم شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های مسکن مهر هم عرصه و هم اعیان واحد خود را خریداری و سند خانه خود را تحویل بگیرد.

وی با اشاره به وضعیت متروی هشتگرد عنوان کرد:برای تکمیل این پروژه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که بنا بود بخشی از آن از منابع ملی و بخشی هم از اعتبارات استانی تامین شود. با وجود تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون حتی یک ریال از این اعتبارات تخصیص نیافته و حتی قرار بود ۲۵ میلیارد تومان اسناد خزانه تخصیص داده شود که آن هم تاکنون محقق نشده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تعهدات تخصیص اعتبار در خصوص این پروژه اجرایی نشده ولی از ابتدای سال ۴۰ میلیارد تومان از بودجه نقدی شرکت به این پروژه تزریق شده است. اگر همه چیز طبق پیش بینی‌ها پیش برود تا پایان سال این پروژه به بهره برداری می‌رسد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سبد کالا

توزیع ۲ هزار سبد کالا در مناطق حاشیه‌نشین کرج

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد محمدی فرد اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.