صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / ۱۶۰۰میلیارد ریال برای توسعه فناوری های هوانوردی بومی اختصاص یافت
۱۶۰۰میلیارد ریال برای توسعه فناوری های هوانوردی بومی اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

۱۶۰۰میلیارد ریال برای توسعه فناوری های هوانوردی بومی اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با امضای چهار قرارداد و توافقنامه به ارزش یک هزار و 600 میلیارد ریال برای نخستین بار امکان استفاده از فناوری های برتر هوانوردی و فرودگاهی در کشور توسط شرکت های دانش بنیان فراهم شد.

به گزارش کسب و کار نیوز «رحمت الله مه آبادی» روز دوشنبه در آیین بومی سازی زیرساخت های صنعت هوانوردی ایران اظهار داشت: تا ۲ سال پیش، سامانه های صنعت هوانوردی کشور به دلیل تحریم های سخت و ظالمانه در بدترین شرایط ممکن قرار داشت و بیشتر سامانه های هوانوردی و فرودگاهی کشور از فرسودگی زیاد رنج می‌برد، اما متخصصان ایرانی اجازه ندادند صنعت هوانوردی و فرودگاهی کشور با توجه به شرایطی که پیش آمده بود زمینگیر شود.
وی افزود: با امضای سند برجام فرصت مناسبی برای ما فراهم شد تا بتوانیم با خرید ۱۰ هزار میلیارد ریال سامانه و تجهیزات فناوری هوایی، شاهد تحولات بزرگی در این عرصه باشیم .
به گفته مه آبادی با خرید یک فروند هواپیمای استراتژیک و مدرن «فلایت چک» و خرید ۶ دستگاه رادار اولیه و ثانویه و صدها دستگاه گیرنده و فرستنده هم اکنون شاهد آرامش در فضای سرزمینی و فرودگاه‌های کشور هستیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی تاکید کرد: امروز نیز با امضای چهار قرارداد و توافقنامه مهم به ارزش یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال با موضوع طراحی و ساخت برج سیار مراقبت پرواز جهت استقرار در پنج نقطه کشور، استفاده از توانمندی‌های داخلی، عملی شده است.
مه آبادی ادامه داد: این طرح می تواند بومی‌سازی فناوری‌های جدید در عرصه فرودگاهی و صنعت هوانوردی را در کشور بیش از پیش تقویت کند.
وی تأکید کرد: «سیمیلاتور سه بعدی» مراقبت پرواز برای نخستین در کشور تولید شده و به زودی در مراسمی به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش کسب و کار نیوز، در این مراسم ۴ قرارداد و تفاهم نامه طراحی و ساخت سامانه های کمک ناوبری، راداری و برج مراقبت سیار با رعایت استانداردهای صنعت هوانوردی غیرنظامی بین شرکت های دانش بنیان، جهاد دانشگاهی، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.
اقتصام** ۱۱۰۸**۲۰۲۲

همچنین مطالعه کنید:

جزییات واگذاری زمین در روستاهای تهران به مردم/ ۴۶ درصد واحد‌های روستایی مقاوم نیستند

به گزارش کسب و کار نیوز ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران به گزارش خبرنگار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.