صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / با ابزارهای قرن ۲۰ نمیتوان مشکلات قرن ۲۱ را برطرف کرد
با ابزارهای قرن ۲۰ نمیتوان مشکلات قرن ۲۱ را برطرف کرد

یک مسوول:

با ابزارهای قرن ۲۰ نمیتوان مشکلات قرن ۲۱ را برطرف کرد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: فرودگاه خراسان جنوبی می‌تواند به عنوان دومین قطب حمل کالا و خدمات بعد از فرودگاه پیام تهران فعالیت کند.

خلاقیت

 

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی جمالی نژاد، امروز ۱۲ آذر، در مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان جنوبی، اظهار کرد: خراسان جنوبی یک استان پر رمز و راز و اسطوره‌ای است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در چهلمین سالگرد نظام شاهد پویایی و بلوغ در همه کشور باشیم، افزود: خراسان جنوبی استانی است که بحث اقتدار و امنیت ملی در آن حرف اول را می‌زند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور بیان کرد: اقتداری در استان‌های مرزی و شرقی وجود دارد که مظهر مقاومت در کشور است.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه امنیت به عنوان یک شاخص بسیار مهم در کشور است که استان‌های مرزی در تامین آن تاثیر بسزایی دارند، تصریح کرد: برای شاخص اقتدار سه قدرت منابع طبیعی، قدرت اتصالی و قدرت گفتمانی وجود دارد.

وی افزود: در هر کشوری مولفه‌هایی وجود دارد که بر اساس تلاش و کوشش مسئولین به وجود می‌آید که نام آن،  قدرت اکتسابی است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور  بیان کرد: با اینکه قدرت‌های خدادادی و اکتسابی موثرند اما به تنهایی نمی‌توانند موجب اقتدار شوند.

جمالی نژاد با بیان اینکه آنچه اقتدار ایران را رقم زده و مدت چهل سال آن را پابرجا نگه داشته، قدرت گفتمان است، اظهار کرد: در زمینه جذب اعتبارات، کارهای ارزشمندی برای استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی و سبقه فرهنگی و عمرانی استان می‌توان به پیشرفت و توسعه همه جانبه دست پیدا کرد، اظهار کرد: استاندار و مدیران باید از همه ظرفیت‌های استان استفاده کرده و نگاه همه جانبه نگر داشته باشند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه همه احزاب سیاسی با همدلی و رفاقت باید کار کنند، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی امر مهمی است که شهرداران باید به آن توجه کنند و لازم است برنامه توسعه شهری ۵ ساله تدوین شود.

جمالی نژاد با تاکید بر بهره گیری از خلاقیت و نوآوری جوانان و هم افزایی شورای شهر، افزود: باید باور داشته باشیم که نمی‌توان با ابزارهای قرن بیستم مشکلات قرن بیست و یکم را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه فرودگاه خراسان جنوبی می‌تواند به عنوان دومین قطب حمل کالا و خدمات بعد از فرودگاه پیام تهران باشد، یادآور شد: پروازهای داخلی استان باید تقویت شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی سومین فرودگاه راهبردی کشور را دارد بنابراین اصلا قابل قبول نیست که کمترین پروازها را به مرکز کشور داشته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.