صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / کاهش فشار اقتصادی بر مردم باید در اولویت قرار گیرد

عضو حزب اسلامی کار:

کاهش فشار اقتصادی بر مردم باید در اولویت قرار گیرد

یک عضو حزب اسلامی کار، کاهش فشار اقتصادی بر مردم را اولین اولویتی برشمرد که مسئولان باید دنبال کنند.

حزب اسلامی کار

پیام مجرد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اولین اولویتی که مسئولین کشور در چنین شرایطی باید دنبال کنند؛ کاهش فشار اقتصادی است که بر مردم وارد می شود، تاکنون  در هیچ کدام از دولت‌ها این فشار اقتصادی که بر مردم بویژه قشر کارگر وارد می‌شود، را تجربه نکردیم. افزایش ناگهانی نرخ ارز در این دوره اتفاقی کم سابقه بوده است.

وی ادامه داد: از دی ما سال۱۳۹۶ تا تیر ۱۳۹۷ فقط هشت صد هزار تومان افزایش نرخ بسته‌های حمایتی از کارگران را داشتیم که این رقم اصلا با ارقام افزایش نرخ کالاها قابل مقایسه نیست.

مجرد سپس گفت: یکی دیگر از اولویت‌ها در این حوزه، ایجاد شورای کارگری و افزایش بسته‌های حمایتی از این قشر است.

وی ادامه داد: دولت اعلام کرده که از لحاظ منابع ارزی و تامین مواد ضروری برای مردم مشکلی ندارد؛ الان زمان آن رسیده که این گفته را در عمل ثابت کند.

این فعال سیاسی اصللح‌طلب گفت: ترمیم حداقل حقوق کارگری و کارمندی موضوع مهمی است، دولت باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی همچنین گفت: در کنار این امور، دولت باید در حوزه سیاست خارجی نیز اقدامات جدیدی را دستور کار خود قرار دهد. اروپا تا به حال فقط صحبت کرده است و سیاستمداران ما باید قول و قرار های آنان را به منصه ظهور بگذارند.

مجرد در پایان گفت: پیگیری ها در مورد قراردادهای بین المللی باید جدی تر از این که هست انجام گیرد و مخالفان این طرح‌ها باید دست از لجاجت بردارند و منافع ملی را در اولویت کار خود قرار دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.