صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / برنامه های نخستین «هفته دیجیتال ایران» اعلام شد
برنامه های نخستین «هفته دیجیتال ایران» اعلام شد

برنامه های نخستین «هفته دیجیتال ایران» اعلام شد

هفته دیجیتال ایران برای نخستین بار از هفدهم تا بیست و یکم آذرماه برگزار می شود و به گفته دبیر برگزاری این رویداد، برنامه های گوناگونی با هدف ایجاد و توسعه تحول دیجیتال در همه بخش ها را دنبال می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، تحول دیجیتال با محور فناوری‌های تحول‌آفرین شامل مواردی همانند اینترنت اشیا، رایانش ابری، برنامه‌های کاربردی، رسانه‌های اجتماعی، واقعیت مجازی و افزوده، تحلیل داده، هوش مصنوعی و بلاک‌چین را دربرمی گیرد.
زمانی می‌توان مدعی تحول دیجیتالی شد که این فناوری‌ها بتواند مدل‌های کسب‌وکار، تجربه‌های ذینفعان (مانند مشتریان و کارکنان در سطح سازمانی و شهروندان در سطح ملی) و فرایندهای عملیاتی را به نحو مطلوب زیر و رو کند.
در همین پیوند، هفته دیجیتال برای نخستین بار در ایران برگزار می شود.
به گزارش یکشنبه تارنمای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر برگزاری رویداد هفته دیجیتال گفت: هدف ما ایجاد تحول دیجیتال در بخش های مختلف اقتصادی کشور است؛ زیرا تحول دیجیتال مختص یک صنعت نیست.
«مهدی روحانی نژاد» ادامه داد: نخستین روز برنامه یعنی شنبه هفدهم آذرماه «تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران» نامگذاری شده است.
فعالان این بخش و اپراتورهای مخابراتی در این روز با مشارکت سازمان تنظیم مقررات نشستی برگزار می کنند تا استفاده از فناوری های جدید در صنعت مخابرات و چالش های پیش روی آن را بررسی و برنامه های آینده را بررسی کنند.
وی ارائه خدمات دیجیتالی را یکی دیگر از مباحث روز نخست هفته دیجیتال عنوان کرد که اپراتورها و شرکت های بانکی روش هایی مانند اینترنت اشیا را برای درآمدزایی و افزایش آن، تنوع سازی خدمات و کاهش هزینه های اپراتورها را بررسی می کنند.
به گفته وی، دوشنبه و سه شنبه هفته آتی، چهارمین همایش اینترنت اشیا در برج میلاد برگزار می شود و ۲۰ کسب و کار نوپا (استارت آپ) از کل کشور محصولات خود را به نمایش می گذارند.
وی افزود: در این همایش موضوعاتی در زمینه کشاورزی، شهرهوشمند، انرژی، بیمه، پلیس هوشمند و کاربردهای فناوری فضایی به بحث گذاشته می شود و مدیران وزارت نیرو و مدیرعامل توانیر اقدام های این بخش برای جلوگیری از خاموشی و مسایل مرتبط با اینترنت اشیا را تشریح می کنند.
روحانی نژاد از برگزاری سمیناری با کمک پژوهشگاه علم و فناوری دانشگاه شریف و شرکت های بزرگ در یکشنبه و چهارشنبه هفته آتی خبر داد که به استارت آپ ها شیوه مشارکت با شرکت های بزرگ را آموزش می دهد.
وی افزود: در شرایط اقتصادی فعلی یکی از دغدغه های استارت آپ ها کمبود نقدینگی است و در این کارگاه به مدیران آنها آموزش داده می شود چگونه از طریق شرکت های بزرگ، توسعه خود را افزایش دهند.

اقتصام*۲۰۷۸*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

مسکن مهر چاله‌های بزرگ دارد/ ۱۲۰ هزار واحد باقی مانده است

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمدرضا مهدیار اسماعیلی در خصوص روند ایجاد صندوق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.