چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / پالایشگاه، منشاء بوی نامطبوع در تبریز

پالایشگاه، منشاء بوی نامطبوع در تبریز

معاون محیط انسانی حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی گفت: طی بازدید از پالایشگاه تبریز، مشخص شد که منشاء بوی نامطبوع از واحد بنزین‌سازی پالایشگاه تبریز بود که فرایندهای شیمیایی علت بروز این بوی نامطبوع بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، «حسن عباس‌نژاد» در خصوص اعتراض شماری از مردم کوجوار به آلودگی و بوی نامطبوع دیشب در این منطقه، اظهار کرد: دیشب براساس گزارش‌هایی مبنی بر بروز آلایندگی در منطقه غرب تبریز، گروهی از سوی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست جهت پایش آلودگی منطقه به پتروشیمی تبریز اعزام شده و با همراهی نمایندگانی از سوی اهالی محل از شرکت پتروشیمی و برخی صنایع اطراف در منطقه بازدید و مشخص شد که منشاء آلودگی و بوی نامطبوع پتروشیمی تبریز نبوده است. 

وی ادامه داد: شرکت پالایش نفت تبریز امروز اخطاریه زیست‌محیطی دریافت کرده و مدیران این شرکت برای ادای توضیحات در مورد علل ایجاد آلودگی دیشب به اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان دعوت شده‌اند. 

معاون محیط انسانی حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که سیستم‌های سنجش آلودگی آنلاین حفاظت محیط‌زیست در پالایشگاه تبریز مستقر هستند، گفت: آلودگی و بوی نامطبوع متصاعد شده از واحد بنزین‌سازی پالایشگاه تبریز ممکن است به‌علت اختلاف رطوبت، دما و فشار رخ داده باشند و در هر حالت شرکت پالایش نفت تبریز این مشکل را برطرف کرده و در صورت لزوم فرایند واحد بنزین‌سازی را اصلاح کند. 

عباس‌نژاد تصریح کرد: پرونده پالایشگاه تبریز همچنان در اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست مفتوح بوده و چنانچه برای جلوگیری از آلایندگی اقدامی انجام نگیرد، با اعمال ماده ۶۸۸ یعنی اقدام علیه بهداشت و سلامت عمومی موضوع را به دادستانی ارجاع می‌دهیم. 

 وی یادآور شد: پرونده پتروشیمی تبریز به دادستانی ارجاع داده شده بود که این شرکت متعهد به اجرای پروژه‌های زیست‌محیطی برای پیشگیری از آلایندگی شدند و پروژه RTO نیز در این راستا به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.