صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / شناسایی ۸۷۰۰ هزار بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی

شناسایی ۸۷۰۰ هزار بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی

‌مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از وجود ۵۳هزار بازمانده از تحصیل در استان خبر داد.

بازمانده از تحصیل

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، محمدمهدی شهریاری ‌با تاکید بر اینکه استانداری اهتمام کامل در رفع مشکلات سرانه فضا و توسعه شاخص های آموزشی دارد افزود: آذربایجان غربی در بخش شاخص های آموزشی و بازماندگان از تحصیل وضعیت نامطلوبی دارد و مسئولان ذی ربط باید با شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل استان اقدام کنند و استانداری آذربایجان غربی نیز هزینه های لازم برای تحقق این امر را فراهم خواهد کرد.

وی در خصوص توسعه شاخص های فرهنگی نیز با اشاره به تعداد کم کتابخانه های عمومی استان به ویژه در مراکز بخش های روستایی استان خاطرنشان کرد: استانداری آمادگی لازم برای تامین اعتبار لازم جهت احداث کتابخانه عمومی در ۵ مرکز بخش روستایی را دارد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اسرع وقت بر اساس اولویت نسبت به معرفی ۵مرکز بخش روستایی برای احداث کتابخانه اقدام کند.

شهریاری افزوده شدن چند ۱۰ هکتاری به محدوده قانونی شهرها را امری غیراصولی برشمرد و تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا با چنین مقیاس های بالایی به محدوده قانونی حریم شهری افزوده نمی شود و چنین طرح هایی مسلما مورد تایید شورای عالی شهرسازی کشور نیز نخواهد بود و باید تجدید نظرهای لازم در این رابطه صورت گیرد.

وی با اشاره به مشکلات زمین های بسیج نقده و زمین های عرفان ارومیه اظهار کرد: مشکلات عدم تعیین تکلیف این زمین ها نشأت گرفته از سوء استفاده چند دلال سودجو از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و بسیجیان بود و باید با اعمال تصمیمات جدی از بروز تخلفات این چنینی در حوزه تعاونی ها و شهرسازی جلوگیری شود.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص اختصاص ۱۷میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به آذربایجان غربی نیز عنوان کرد: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری استان و در مقایسه با سهمیه اختصاصی سایر استان ها این میزان از تسهیلات پاسخگوی نیاز اشتغال استان نخواهد بود.

حضرتی پر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه از تعیین تکلیف پاداش بازنشستگان دستگاه های اجرایی سال ۹۶ خبر داد و تصریح کرد:  ۱۶میلیارد و ۹۵۹ میلیون تومان برای پاداش پایان خدمت ۴۳۱ نفر اختصاص یافته است که تا پایان سال جاری به حساب افراد مشمول واریز خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.