صفحه اصلی / استان ها / زنجان / تکالیف مهارت‌محور جای مشق شب را می‌گیرد
تکالیف مهارت‌محور جای مشق شب را می‌گیرد

یک مسئول:

تکالیف مهارت‌محور جای مشق شب را می‌گیرد

‌معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تکالیف مهارت‌محور جای مشق شب بیش از 17 هزار دانش‌آموز زنجانی را می‌گیرد.

مشق شب

‌اصغر بیات در گفت‌وگو با ایسنا، ‌در خصوص برنامه تکالیف مهارت‌محور اظهار کرد: برنامه مهارت‌محور از برنامه‌های مورد تاکید معاونت آموزش وزارت آموزش و پرورش بوده و می‌تواند شوق و ذوق یادگیری را در بین دانش‌آموزان افزایش دهد و یادگیری در بین دانش‌آموختگان مادام‌العمر خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در این برنامه، دانش‌آموزان تکالیف درسی خود را در راستای تثبیت یادگیری و مهارت‌های اصلی خواندن، نوشتن، حساب‌کردن در کلاس و زیر نظر معلم انجام داده و بازخوردهای اصلاحی را دریافت می‌کنند و در ساعت‌های یادگیری خارج از مدرسه، به جای مشق شب، تکالیف مهارت‌محور انجام خواهد شد.

وی افزود: تکالیف مهارت‌محور، تکالیفی هستند که منجر به مهارت‌های زندگی، اجتماعی و حرفه‌ای دانش‌آموزان شود. در غیر این صورت فعالیت‌های مهارتی محسوب نمی‌شود و بایستی مراقبت شود دیدگاه سنتی رونویسی یا همان مشق شب در مدارس به هیچ شکلی وجود نداشته باشد.

بیات تصریح کرد: مهم‌ترین ضرورت اجرای این برنامه، تفکیک دو مفهوم یادگیری و یادسپاری از سوی آموزگار و تثبیت، تعمیق و ترویج یادگیری فعال با ارائه فعالیت‌های عملکردی به دانش‌آموزان است که در صورت رعایت این دو مساله در اجرای برنامه، یادگیری در بین دانش‌آموزان مادام‌العمر می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷، برنامه مهارت‌محور در ۶۵۷ کلاس با آمار ۱۵ تا ۲۶ نفر مدارس دوره اول ابتدایی اجرا می‌شود که در این برنامه ۱۷ هزار و ۲۰۷ دانش‌آموز تحت پوشش این برنامه ‌قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.