صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / اجرای طرح “بسیج همگام با کشاورز” در ۴۰ هزار روستای کشور

اجرای طرح “بسیج همگام با کشاورز” در ۴۰ هزار روستای کشور

‌رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور از اجرای طرح "بسیج همگام با کشاورز" در 40 هزار روستای کشور خبر داد.

محمدرضا جهانسوز

‌به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا جهانسوز، امروز ۸ آذر، در اجلاسیه شهدای کشاورز خراسان جنوبی اظهار کرد: امام جعفرصادق(ع) می‌فرمایند: « کشاورزان همان برزگران و گنج‌های خدا در زمین به شمار می‌آیند».

وی با بیان اینکه میزان تولیدات کشاورزی کشور نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی چهار تا پنج برابر شده است، افزود: علی رغم اینکه جمعیت کشور نسبت به ابتدای انقلاب بیش از دو برابر شده اما ضریب خودکفایی مردم بالا رفته است و این‌ها نیز به برکت انقلاب اسلامی و علم ناشی از انقلاب و تلاش و مجاهدت کشاورزان بوده است.

رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور تصریح کرد: امروز تحریم‌های ظالمانه وجود دارد و این تحریم‌های دشمنان همیشگی است و نباید چشم امیدی به آن‌ها داشته باشیم.

جهانسوز با بیان اینکه باید در بخش کشاورزی رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را رعایت کنیم، اظهار کرد: وضعیت کشور در بخش کشاورزی از نظر وابستگی به محصولات استراتژیک خوب نیست.

وی ادامه داد: سالانه ۱۰ تا ۱۵میلیارد دلار صادرات محصولات استراتژیک کشاورزی به کشور انجام می‌شود لذا سازمان بسیج مهندسین مبادرت به اجرای طرح”بسیج همگام با کشاورز” کرده است.

رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه ما در بخش کشاورزی توان زیادی داریم و اگر همه در کنار هم باشند علم و قدرت خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: طرح “بسیج همگام با کشاورز” به علم سازی بخش کشاورزی کمک می‌کند.

جهانسوز با بیان اینکه متوسط گندم در کشور چهار تن است، یادآور شد: این طرح در ۴۰ هزار روستا اجرا می‌شود که امسال نیز ۸ هزار روستا در سطح کشور را پوشش دادیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.