صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / پیمانکار جدید،خدمات زیربنایی مسکن مهر پردیس را تامین می کند
پیمانکار جدید،خدمات زیربنایی مسکن مهر پردیس را تامین می کند

معاون‌ وزیر راه و شهرسازی:

پیمانکار جدید،خدمات زیربنایی مسکن مهر پردیس را تامین می کند

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: پیمانکار جدیدی تا دو هفته آینده تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر پردیس را با استفاده از منابع داخلی برعهده می گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز حبیب الله طاهرخانی روز پنجشنبه در ملاقات مردمی با متقاضیان مسکن مهر پردیس در محل شرکت عمران این شهر اظهارداشت: پس از نوسانات ارزی اخیر همانند سال ۱۳۹۱ با مشکلات متعددی در پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر مواجه شدیم که مجموع آنها به طولانی شدن پروژه و اختلاف کارفرما با پیمانکار منجر شده است.
وی با اشاره به مسائل متنوع در فازهای مختلف مسکن مهر پردیس خاطرنشان کرد: در فاز ۱۱ مسکن مهر ۳۳ هزار واحد تکمیل شده است و در این مرحله پیمانکار مشکل واردات آسانسور دارد که از طریق وزارت صنعت پیگیر رفع مشکل هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته برای آماده‌سازی و راهسازی در فاز ۱۱ با مسائلی مواجه بودیم اظهارداشت: در محوطه این فاز کابل‌های فشار قوی برای تامین برق شهر تهران عبور کرده بود که سه سال طول کشید تا دکل‌ها از مسیر ساخت بلوک‌ها خارج و فضا برای ساخت و ساز آماده شد.
طاهرخانی با اشاره به پیشرفت پروژه در فاز ۱۱ گفت: پیشرفت عملیات اجرایی این فاز به بیش از ۸۶ درصد می رسد و بسیاری از پروژه‌ها در مرحله نازک کاری و نصب تجهیزات هستند اما مشکل اصلی در پردیس کمبود آسانسور، پکیج و بوستر پمپ به شمار می آید که قیمت آنها بین سه تا پنج درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در فاز ۸ مشکل معارضان متعدد داریم که حکم توقف پروژه را می گرفتند، در حالی‌که پیش از این تصور می‌شد آنجا معارض ندارد.
معاون وزیر راه و شهر سازی با اشاره به تامین قیر برای محوطه‌سازی اظهارداشت: قیمت قیر بتازگی چهار تا پنج برابر شده است، طی مذاکره با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در قالب بودجه ۹۷ موافقت شد قیر رایگان در اختیار ما قرار گیرد که دریافت آن تحول عمده‌ای در بحث محوطه سازی و خدمات ایجاد می کند.
طاهرخانی با اشاره به کند بودن روند پیشرفت پروژه‌ ۱۰ هزار واحدی واقع در فازهای ۵ و ۹ قدیم پردیس عنوان کرد: پیمانکار این پروژه انبوه سازان مسکن هستند که توان اجرای پروژه‌های بزرگ را ندارند.
وی تصریح کرد: اینک ۱۶ پیمانکار زیرمجموعه در این پروژه فعالیت می کنند که پیمانکار اصلی منابع را به طور یکسان بین آنها تقسیم می‌کند؛ این در حالی است که در برخی بلوک‌ها ۵۰ درصد و در برخی دیگر ۸۰ درصد پیشرفت دارند و برای حل این مشکل با استفاده از اقاله (انحلال قرارداد)، قرارداد را با پیمانکاران دیگری منعقد می‌کنیم.
طاهرخانی اضافه کرد: ساخت و ساز در فاز ۹ قدیم از سال ۱۳۸۸ شروع شده ولی با توجه به توپوگرافی منطقه، طرح‌های فنی مناسبی برای منطقه در نظر گرفته نشده است و در برخی موارد درخصوص دیوارهای حائل مجبور به تخریب و بازسازی شدیم.
طاهرخانی با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان به وظایف خود عمل نمی‌کنند گفت: اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی برعهده دستگاه‌های خدمات‌رسان است اما این مسئولیت نیز بر دوش ما قرار گرفته و اکنون بخش عمده‌ای از منابع شرکت عمران در این زمینه هزینه می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، در این نشست نمایندگان شرکت کوزو و جمعی از مدیران این شرکت در حضور معاون و قائم مقام وزیر مسائل خود را مطرح کردند و تصمیمات لازم برای حل مشکلات اتخاذ شد.
خرید و نصب تجهیزات آسانسور و پکیج و تهیه قیر از جمله مسائل اساسی شرکت کوزو برای تکمیل بلوک‌ها در فاز ۱۱ بود که با نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی مقرر شد علاوه بر کمک در تهیه قیر، مجوزهای لازم برای واردات موتور آسانسور صادر شود تا هرچه زودتر این مشکلات برطرف شود.
برپایه گزارش ها تاکنون بالغ بر هشت هزار واحد قابل سکونت پروژه بزرگ کوزو به متقاضان تحویل داده شده است و با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی باید در انتظار تحویل بلوک‌های باقی‌مانده این فاز در آینده‌ای نزدیک بود.
اتمام نصب آسانسور در ۱۳۰ بلوک، اجرای ۳۶ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۳۷ کیلومتر فاضلاب شهری، ۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی آسفالت‌شده، ۵۷ کیلومتر دیوار حائل و ساخت هشت مدرسه از جمله اقدامات مهم انجام شده در پروژه کوزو بوده است.
دستورات لازم در این نشست برای حل موانع تکمیل بلوک‌های باقی‌مانده صادر و قرار شد با سرعت بالاتری قراردادهای پنج برگی به متقاضیان تحویل داده و پروژه‌هایی که مشکلات کمتری برای قابل سکونت شدن دارند، با سرعت بیشتری تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شود.
شهرستان پردیس که در حدود ۲۰ کیلومتری شرق پایتخت قرار گرفته است بر اساس آمار سال ۹۵، ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.
براساس برنامه درصورت تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس جمعیت این شهرستان به افزون بر ۶۰۰ هزار نفر خواهد رسید.
تهرام/۹۴۴۱/ ۱۰۰۸

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.