صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بوئنوس آیرس برای اجلاس جی۲۰ امنیتی شد
بوئنوس آیرس برای اجلاس جی۲۰ امنیتی شد

بوئنوس آیرس برای اجلاس جی۲۰ امنیتی شد

آرژانتین تدابیر امنیتی گسترده‌ای برای تضمین نشست امن رهبران گروه بیست کشور برتر اقتصادی در بوئنوس آیرس تدارک دیده است. بانک‌ دولتی و اصلی‌ترین منطقه تجاری این شهر جمعه تعطیل اعلام شد.

آرژانتین

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آرژانتین به کسانی که ارتباطی به نشست جمعه و شنبه گروه بیست ندارند، توصیه کرده است تا با خروج از شهر از تعطیلاتشان لذت ببرند. این در حالی است که معترضان ضد جهانی‌سازی اعتراضاتی را در بوئنوس آیرس برنامه‌ریزی کرده‌اند و انتظار می‌رود تجمع‌های اعتراضی متفاوتی برگزار شود.  

رهبران ۲۰ کشور صنعتی برتر در جهان درباره مسائلی نظیر تجارت و تغییرات آب و هوایی رایزنی خواهند داشت. تعطیلی قسمت‌هایی از شهر بوئنوس آیرس از پنج‌شنبه شب آغاز می‌شود و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

در جریان نشست سال گذشته جی۲۰ در هامبورگ آلمان، معترضان ضد سرمایه‌داری با پلیس درگیر شدند، خودروها را به آتش کشیدند، به فروشگاه‌ها خسارت زدند و تعدادی افسر پلیس را راهی بیمارستان کردند. نیروهای امنیتی آرژانتین برای کنترل بیشتر بر اوضاع، بانک‌ها، بازارها و دفاتر دولتی را روز جمعه در پایتخت این کشور آمریکای لاتین تعطیل اعلام کردند.

در همین حال تعدادی تظاهرکننده چهارشنبه در اعتراض به تدابیر ریاضتی مائوریسیو ماکری، رئیس‌جمهوری آرژانتین و قطع سوبسیدها بخش‌هایی از بوئنوس آیرس را مسدود کردند. درگیری هفته گذشته خارج از استادیوم فوتبالی در بوئنوس آیرس موجب شد تا نگرانی‌هایی درباره آمادگی این شهر برای میزبانی از این اجلاس مهم ایجاد شود. بدین ترتیب ۲۲ هزار پلیس و نیروی امنیتی برای تضمین امنیت مستقر خواهند شد.

انتهای پیام  

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.