صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / بازگشایی مرز ماهیرود و از سرگیری روند افزایشی صادرات
بازگشایی مرز ماهیرود و از سرگیری روند افزایشی صادرات

بازگشایی مرز ماهیرود و از سرگیری روند افزایشی صادرات

‌مدیر پایانه‌مرزی ماهیرود گفت: با توجه به رفع محدودیت و ممنوعیت واردات کالا توسط گمرکات افغانستان در اواسط آبان ماه سال ‌جاری روند صادرات محمولات سوختی از پایانه مرزی ماهیرود به حالت عادی بازگشته است.

مرز ماهیرود

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، علی اکبر مزیدی در خصوص بازگشایی و ازسرگیری روند صادرات از پایانه مرزی ماهیرود، اظهارکرد: محدودیت و ممنوعیت اعمال شده از ۲۵ شهریورماه جاری توسط گمرک افغانستان بر برخی کالاهای خاص وارداتی، نزدیک به دو ماه به طول انجامید که با پیگیری‌های به عمل آمده و رایزنی‌های اعمال شده با طرف افغانی و انعکاس مشکلات عدیده ایجاد شده برای رانندگان و ناوگان هر دو طرف، مجددا در ۱۴ آبان ماه جاری مرز ماهیرود به روی کالاهای صادراتی مورد نظر بازگشایی شد.

مدیر پایانه‌مرزی ماهیرود، افزود: پایانه مرزی ماهیرود (میل ۷۸) تنها معبر رسمی فعال در خراسان جنوبی است که در فاصله ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان و۱۳۰ کیلومتری مرکز استان فراه (افغانستان) واقع شده است.

مزیدی، تردد در پایانه مرزی ماهیرود در هشت ماهه سال گذشته، ۱۶ هزار و ۹۲۹ سفر کامیون صادرات و در سال ۹۷، ۱۶۹۲۹ سفر کامیون صادرات و میزان ترانزیت را ۶۴ سفر کامیون بیان کرد.

وی بیان کرد: میزان کاهش تردد در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در بحث صادرات ۲۲ درصد است، که عمده ترین کالاهای صادراتی از پایانه مرزی ماهیرود محمولات سوختی به میزان ۳۲۷ هزار و یک تن بوده است.

مدیر پایانه‌مرزی ماهیرود با ابراز رضایت از بازگشایی مرز، تصریح کرد: کالاهای صادراتی مشمول اعمال محدودیت و ممنوعیت ورود به افغانستان از مرز ماهیرود عبارت از کاشی و سرامیک، سیمان، آهن آلات و محمولات سوختی بودند.

مزیدی ادامه داد: به این ترتیب صادرات این نوع کالاها مجددا برقرار و امیدواریم با رشد روزافزونی که در صادرات در آینده ای نزدیک ایجاد خواهد شد، شاهد افزایش میزان میل و رغبت تجار افغانی برای سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل بین الملل استان باشیم.

وی در بخش حمل و نقل مسافر، اظهار کرد: علی رغم وضعیت حمل کالا در مرز ماهیرود تردد مسافر در بخش حمل و نقل بین ‌ الملل مسافر از رونق قابل توجهی برخوردار بوده است، به طوری که تردد در هشت ماهه سال جاری شامل  26 هزار و ۴۶۷ نفر مسافر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۴۲ درصدی تردد مسافر روبرو بوده ایم.

مدیر پایانه‌مرزی ماهیرود میزان تردد مسافر در آبان ماه ۹۶ را ۲۴۸۳ نفر مسافر و آبان ماه امسال را ۳۰۵۲ نفر مسافر اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان تردد نسبت به سال ۹۶، ۲۳ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.