صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / کارگران نیشکر و گروه ملی فولاد به کار برگردند

استاندار خوزستان با اشاره به روند پرداخت مطالبات:

کارگران نیشکر و گروه ملی فولاد به کار برگردند

استاندار خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت مطالبات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد ایران، گفت: حقوق دو ماه کارگران هفت‌تپه پرداخت شده و حقوق کارگران گروه ملی فولاد ایران نیز بر اساس مدرک تحصیلی آن‌ها در حال پرداخت است.

استاندار خوزستان

به گزارش کسب و کار نیوز، غلامرضا شریعتی امروز، ۷ آذرماه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در بحث کارگران شرکت هفت تپه و کارگران گروه ملی فولاد ایران، اظهار کرد: در حال حاضر حقوق دو ماه کارگران هفت‌تپه پرداخت شده است و انتظار می‌رود کارگران به کار برگردند.

وی با اشاره به این‌که اکنون فصل برداشت نیشکر است، افزود: هزینه و اعتبار لازم برای اورهال کارخانه نیشکر هفت‌تپه آماده شده است و باید کارگران کارخانه را اورهال و برداشت نیشکر را آغاز کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: تولید شکر از این نی‌ها، حقوق ماه‌های بعدی کارگران را تأمین خواهد کرد. اگر شکر نباشد امکان تأمین حقوق کارگران نخواهد بود.

شریعتی افزود: در این شرایط تحریم باید در راستای اقتصاد مقاومتی عمل کنیم که اقتصاد مقاومتی به تولید بیشتر اذعان دارد. نباید به گونه‌ای عمل شود که تولیدات آسیب ببینند و نابود شوند. اگر رسیدگی نشود تولیدات نابود خواهند شد؛ بنابراین از کارگران می‌خواهیم به کار برگردند.

وی بیان کرد: اگرچه به حقوق کارفرما و سرمایه‌گذار احترام می‌گذاریم اما ما ضامن منافع کارگران هستیم ولی به شرط آغاز کار و تولید؛ باید کارگران کار کنند، چرخ کارخانه بچرخد و ثروت تولید شود تا حقوق کارگران داده شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شده است و ظرف دو تا سه روز دیگر اقدامات خوبی انجام می‌شود که انتظار داریم همکاری لازم از جانب کارفرما، مالک و کارگران شود تا کار به سرانجام برسد.

شریعتی با اشاره به وضعیت کارگران گروه ملی فولاد ایران ادامه داد: روز گذشته حقوق دو ماه کارگران زیر دیپلم، پرداخت شد و امروز نیز حقوق کارگران زیر دیپلم پرداخت می‌شود. اوایل هفته آینده کارگران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی حقوق خود را دریافت می‌کنند. عملاً عقب‌ماندگی حقوق یک ماه باقی خواهد ماند که بعداً تأمین خواهد شد؛ از این کارگران نیز انتظار داریم تولید را آغاز کنند تا بتوانیم این مجموعه را به سمت سودآوری هدایت کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.