صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / آموزش و تمرین را برای مقابله موثر با بلایای طبیعی جدی بگیریم
آموزش و تمرین را برای مقابله موثر با بلایای طبیعی جدی بگیریم

استاندار مرکزی:

آموزش و تمرین را برای مقابله موثر با بلایای طبیعی جدی بگیریم

استاندار مرکزی گفت: بلایای طبیعی قابل پیشگیری نیستند، اما امید است روزی برسد که کمترین خسارت را در این حوادث داشته باشیم و اگر بخواهیم به این هدف دست یابیم باید آموزش و تمرین را برای عکس العمل درست و بموقع در مواجهه با اینگونه بلایا جدی بگیریم.

استاندار مرکزی

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدعلی آقازاده در بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی که به صورت همزمان در مدارس استان برگزار شد، اظهار کرد: ایران در کمربند بلایای طبیعی کره زمین قرار گرفته است و می توان گفت کلکسیونی از بلایای طبیعی اعم از خشکسالی، سیل، زلزله و بسیاری دیگر، در پهنه این کشور قابل رخ دادن است.

وی افزود: بر این اساس، آموزش و آماده باش برای مقابله و عکس العمل درست و به موقع در برابر چنین بلایایی در ایران یک ضرورت است.

آقازاده با بیان اینکه با گسترش جمعیت و تمرکز و تراکم آن در شهرها، خسارات بلایای طبیعی در این مناطق بیشتر است اظهار کرد: متاسفانه کسانی که در ساختمان های غیراستاندارد زندگی می کنند در مواقع بروز اینگونه بلایا بیشترین آسیب را متحمل می شوند.

وی افزود: اگر این واقعیت تلخ که ایران در مرکز آسیب های کره زمین واقع شده است را بپذیریم باید این نکته را هم بپذیریم که به ساختمان های محکم و شهرهای عاری از هرگونه پدیده دست ساز غیراستاندارد نیاز داریم، از طرفی آموزش های مستمر و آماده باش نیز در این شرایط عنصری مهم و اساسی است که باید به آن بپردازیم.

آقازاده با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه که تقریبا در سالگرد زلزله سال گذشته این استان و تقریبا با همان قدرت رخ داد، گفت:  حادثه قبلی حدود هزار فوتی و حادثه اخیر حدود هزار مصدوم در پی داشت و این تغییرات نشان دهنده تاثیر اینگونه آموزش ها، هشدارها و آماده باش هااست که باید جدی گرفته شوند.

وی دلیل برگزاری اینگونه مانورها در مدارس و دانشگاه ها را اهمیت دانشجویان و دانش آموزان به عنوان سرمایه های کشور عنوان کرد و افزود: از طرفی این قشر ضمن فراگیری این آموزش ها می توانند آنرا به خوبی در زمان لازم بکار بسته و به افراد خانواده نیز منتقل کنند و خانواده را در آماده باش نگه دارند.

آقازاده با تاکید بر آمادگی نیروهای امدادی کشور و استان اعم از هلال احمر، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، اورژانس و … و فرمانداری ها و بخشداری ها   برای خدمات رسانی به موقع و عکس العمل سریع در مواقع بروز بلایای طبیعی اظهار کرد: با اینهمه اگر افراد نیز نسبت به آمادگی های لازم در برابر بلایای طبیعی آگاه باشد حتما خسارت کمتری را تجربه خواهند کرد.

وی اظهار کرد: براساس آمارهایی که هنوز ثابت نشده اینگونه حوادث سالیانه هزار میلیارد تومان به کشور ما خسارت وارد می کند و این منهای حوادث رانندگی است که سالیانه حدود ۲۰ هزار تلفات و سه برابر این تعداد معلول و مصدوم برجای می گذارد که بسیاری از آنها سرپرست خانوار هستند.

آقازاده با تاکید دوباره بر توجه جوانان به فراگیری آموزه های مربوط به آمادگی در برابر بلایای طبیعی در راستای کاهش خسارات جانی و مالی گفت: این برنامه امروز همزمان در بیشتر مدارس استان برگزار می شود و در اراک نیز ۱۰ مدرسه همزمان این مانور را انجام می دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.