صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / هنوز اعتماد کامل نسبت به کارآفرینی زنان وجود ندارد
هنوز اعتماد کامل نسبت به کارآفرینی زنان وجود ندارد

هنوز اعتماد کامل نسبت به کارآفرینی زنان وجود ندارد

عضو هیات رئیسه اتاق تهران با بیان اینکه فرصت‌های بازار از طریق کشف نیازهای مصرف کننده، که تاکنون ناشناخته باقی مانده‌اند یا از هدایت نوآوری مصرف کننده به وجود می‌آیند، گفت: باید این فرصت‌ها را شناسایی و در جهت تامین آن‌ها اقدام کرد تا به سودآوری رسید.

کارآفرینی

به گزارش کسب و کار نیوز، فاطمه مقیمی شامگاه، ۵ آذرماه در نخستین همایش استانی زنان و اشتغال پایدار در حوزه صنعت و تجارت که در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: کارآفرینی یک رشته مطالعاتی گسترده است و نظریه‌های بسیاری در این رشته ارائه شده است و باید با توجه به اهمیت این مساله توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی با بیان این‌که کارآفرینی به عنصر مهمی برای توسعه تبدیل شده است، افزود: کارآفرینی مهندسی در حال تکامل است و با توسعه علم و فناوری، کارآفرینی نیز دستخوش دگرگونی و تغییر شده است. کارآفرینی به عنوان یک فرصت است و مطالعه، کشف و توسعه فرصت‌ها در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.
 
عضو هیات رئیسه اتاق تهران در خصوص کارآفرینی اقتصادی بیان کرد: شناسائی و بهره‌برداری از فرصت‌های امیدبخش کسب و کار در محیط بیرونی و انجام ترکیبات جدید منابع سازمانی برای ایجاد محصول جدید، خدمتی جدید، روش جدید تولیدی و انواع جدید تشکیلات سازمانی برای دستیابی به سودآوری دارای اهمیت بسیاری است و باید در این حوزه‌ها اقدامات اساسی شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: کارآفرینان سطوح گوناگونی از آموزش را دیده‌اند که این امر موجب می‌شود حرفه و کسب و کارهای مختلفی را انتخاب کنند. آن‌هایی که آموزش کمتری دیده‌اند، بیشتر تمایل به خوداشتغالی دارند چون بهترین شانس برای دستیابی به یک حرفه و پویایی اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: فرصت‌های اقتصادی در بردارنده فرصت‌های بازار نیز است و کالاها و خدمات جدید را برای خلق ثروت تجاری تولید و ارائه می‌کند. فرصت‌های فناورانه به بعد عرضه فرصت‌های فناورانه اشاره دارد، در حالی که فرصت‌های بازار به بعد تقاضای این فرصت‌ها اشاره دارد.

مقیمی با بیان این‌که فرصت‌های بازار از طریق کشف نیازهای مصرف کننده، که تاکنون ناشناخته باقی مانده‌اند یا از هدایت نوآوری مصرف کننده به وجود می‌آیند، گفت: باید این فرصت‌ها را شناسایی و در جهت تامین آن‌ها اقدام کرد تا به سودآوری رسید.

هنوز اعتماد کامل نسبت به کارآفرینی زنان وجود ندارد

در ادامه شهلا عموری، رئیس اتاق بازرگانی اهواز در این مراسم اظهار کرد: هنوز نسبت به کارآفرینی زنان اعتماد کامل وجود ندارد. زنان از تکرار تجارب ناموفق جلوگیری و برای تبدیل ایده‌های نوین به عمل تلاش کنند.

وی افزود: اقتصاد ما بیمار است و قطعاً زنان با ایجاد و انتخاب راهکارهای مناسب این بیمار را درمان خواهند کرد.

عموری، در خصوص برگزاری همایش زنان و اشتغال پایدار عنوان کرد: این اولین تجربه ماست و امیدواریم در سال‌های آینده برگزاری چنین همایش‌هایی برای بحث کارآفرینی و اشتغال بانوان تداوم داشته باشد تا شاهد حضور بیشتر بانوان در عرصه‌های اقتصادی باشیم.

وی با بیان این‌که بسیاری از بانوان از صداقت و سلامت کاری برخوردار هستند، ادامه داد: رشد اقتصادی نیازمند افکار پویا است و کارآفرینی باعث رشد اقتصادی و رونق کسب و کارهای جوان می‌شود و در این زمینه باید گام‌های اساسی برداشته شود.

عموری با اشاره به پتانسیل‌های جمعیتی، طبیعی و صنعتی استان خوزستان اظهار کرد: واحدهای تولیدی سرآمد، فرصت‌ها و جاذبه‌های گردشگری، راه‌های دسترسی، مرزهای بین‌المللی، قشر تحصیلکرده و تنوع قومیتی از ویژگی‌های منحصر به فرد خوزستان هستند.

وی با بیان این‌که وجود نفت و گاز در خوزستان معضلی را حل نکرده بلکه معضل ایجاد کرده، عنوان کرد: زنان از تکرار تجارب ناموفق جلوگیری و برای تبدیل ایده‌های نوین به عمل تلاش کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.