صفحه اصلی / استان ها / البرز / استانهایی که صاحب فن بازار شده‌اند…
استانهایی که صاحب فن بازار شده‌اند…

استانهایی که صاحب فن بازار شده‌اند…

کارگزار فن بازار ملی البرز گفت: در حال حاضر 15 استان کشور دارای فن بازار هستند و در تلاش هستیم سایر استان‌ها هم صاحب فن بازار شوند.

افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار

علیرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: البرز در حوزه فن بازار استان تازه کاری است و به تازگی وارد سومین سال فعالیت خود شده است.

وی ادامه داد: درمجموع شش سال از عمر فن بازارها در کشور می‌گذرد و اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی اولین شهرهایی بودند که صاحب فن بازار شدند.

وی در ادامه با اشاره به کارکرد فن بازارها گفت: فن بازارها هم برای اشخاص و هم برای شرکت‌ها برنامه‌های ویژه‌ای دارند که بر اساس ظرفیت‌های شرکت‌ها، برنامه‌ها را ارائه می‌دهند. کارگزاران فن بازارها با مراجعه به شرکت‌ها به دنبال نوآوری‌های خاص هستند تا بتوانند با تکیه بر این نوآوریها زمینه تبدیل آن به شرکت دانش بنیان را فراهم کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: شرکتی که دانش بنیان بشود از ۱۱۰ خدمت دولت مثل معافیت مالیاتی، معافیت بیمه‌ای و معافیت گمرکی برخوردار می‌شود. علاوه بر این، کارگزاران فن بازارها با مراجعه به شرکت‌ها مشکلات فناوری آنها را شناسایی و با کمک شبکه  مستقر در معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری در راستای حل این مشکلات گام برمی‌دارند.

کارگزار فن بازار ملی البرز ادامه داد: در کنار این موارد، کارگزاران فن بازارها در زمینه‌هایی مثل فروش محصولات و تامین بخشی از هزینه‌های حضور شرکت‌ها درنمایشگاه داخلی و خارجی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

رضایی با اشاره به نقش حمایت فن بازارها از اشخاص حقیقی گفت: مشکل اغلب افراد نخبه و صاحب ایده، نداشتن سرمایه است و فن بازارها با برگزاری استارتاپ دموهای تخصصی زمینه تبدیل این ایده به طرحها را فراهم می‌کنند.  فن بازارها زمینه‌ای فراهم می‌کنند که ایده‌های افراد نخبه، ثبت و زمینه تجاری سازی آنها فراهم شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ساعت کاری بازار

ساعت کاری بازار روزهای کرج اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهراب سعادت اظهار کرد: طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.