صفحه اصلی / استان ها / ایلام / اشتغال پایدار، تنها ملاک اجرای فاز ۲ تسهیلات اشتغال روستایی

استاندار ایلام عنوان کرد

اشتغال پایدار، تنها ملاک اجرای فاز ۲ تسهیلات اشتغال روستایی

استاندار ایلام با تأکید بر این‌که در طرح‌های اشتغالزایی ملاک صرفاً آمار و ارقام نیست بلکه اشتغال پایدار مدنظر است، گفت: اگر همه کارهای ما در سرمایه‌گذاری منتج به اشتغال‌زایی پایدار نشود یعنی عملاً کار خاصی را انجام نداده‌ایم.

قاسم سلیمانی دشتکی - استاندار ایلام

به گزارش کسب و کار نیوز، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در جلسه کارگروه اشتغال استان ایلام بر اجرای صحیح طرح‌های توجیه‌دار در فاز دو تسهیلات اشتغال‌زایی تاکید و اظهار کرد: در فاز دو تسهیلات اشتغال روستایی دیگر اشتباهات فاز نخست پذیرفتنی نیست و نباید صرفاً به آمار و اعداد دلخوش کرد بلکه ملاک ما از اجرای این طرح‌ها تنها اشتغال پایدار است.

وی با بیان این‌که مدیران بانک‌ها موظف‌اند تا طرح‌ها توجیه لازم را نداشته باشند و اشتغالزایی پایدار را تضمین نکنند و توسط دستگاه و کارگروه تخصصی تایید نشده باشند به هیچ وجه تسهیلات را پرداخت نکنند، ادامه داد: اعتبارات اشتغال روستایی باید از راه خود جذب بشود و مسئولان دستگاه‌های اجرایی به میان  مردم بروند و طرح‌ها و پروژه‌های اشتغالزایی و طرح‌های بی‌نام خود را برای جوانان بیکار تشریح کنند.

استاندار ایلام گفت: اشتغال پایدار یعنی این‌که فرد جویای کار با اجرای یک طرح توجیه‌دار صاحب یک شغل واقعی شود که طرح‌ها و پروژه‌های توجیه‌دار هم باید در دستگاه تخصصی و هم در کارگروه تخصصی تایید شود و نوع بیمه آن نیز مشخص شود و ملاک ما هم در اشتغالزایی بیمه افراد است.

سلیمانی با تأکید بر این‌که اگر همه کارهای ما در سرمایه‌گذاری منتج به اشتغالزایی پایدار نشود یعنی هیچ کار خاصی انجام نداده‌ایم، در ادامه گفت: در فاز دو تسهیلات اشتغالزایی نباید دقت را فدای سرعت کرد و تأکید می‌کنم بگذارید آخر بشویم اما آمارها واقعی باشد و منتج به اشتغالزایی واقعی شود.

وی یادآور شد: اگر دنبال اجرای صحیح طرح‌های توجیه‌دار و اشتغال‌زا هستیم یا باید آن‌ها را به افرادی که اهلیت آن‌ها مشخص شده است واگذار کنیم و یا این‌که ابتدا آن را برای افراد جویای کار چنان تشریح و توجیه کنیم که در ارتباط با آن طرح اهلیت پیدا کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.