صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / همچنان نیازمند بسیج هستیم
همچنان نیازمند بسیج هستیم

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش:

همچنان نیازمند بسیج هستیم

جانشین فرمانده کل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه جنگ تمام شده اما نیاز به بسیج همچنان ادامه دارد، گفت: تا زمانی که دشمن وجود دارد به بسیج نیاز داریم .

آرم ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز ، امیر سرتیپ نوذر نعمتی  در همایش سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در شیراز با بیان اینکه شروع فعالیت بسیج به سال‌های قبل از انقلاب باز می‌گردد،  گفت: تشکیل بسیج، سپاه و نیروی زمینی ارتش امنیت کشور را بیمه کرد .

وی با بیان اینکه فرمان تشکیل این سه نهاد  زیرساخت، زیر بنا و شرط کافی برای امنیت هر کشوری است، افزود: سال ۴۲ بسیج توسط امام تشکیل شد و همین بسیج در بهمن ۵۷ رژیم پوشالی پهلوی را شکست داد و باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

نعمتی ادامه داد: در حالی‌که جهان استکبار وضعیت کشور را در روزهای آخر رژیم پهلوی رصد می‌کرد، کارشناسان متعدد از جمله ژنرال معروف آمریکایی به کشور اعزام شدند که با ترفندهایی می‌خواستند از پیروی انقلاب اسلامی جلوگیری کنند اما با بررسی وضعیت به این نتیجه رسیدند که جلوگیری از پیروزی از محالات است .

وی اضافه کرد: آنها سپس تصمیم گرفتند انقلاب را به همان مسیری که می‌خواهند ببرند، چرا که برای آنها فرقی نمی‌کرد چه کسی حکومت کند بلکه برای آنها مهم بود  که دستوراتشان اجرا شود .

جانشین فرمانده کل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب بلافاصله وارد جنگ با استکبار شدیم، خاطرنشان کرد: با تسخیر لانه جاسوسی و اسنادی که از آنها رو شد و اتفاقاتی که بعد از آن رخ داد حضرت امام اولین برنامه خود که تعیین نوع حکومت بود را پیاده کرد .

نعمتی با اشاره به بروز اولین حمله نظامی عراق در ۱۳ فروردین همان سال، گفت: همزمان با این وضعیت فرمان‌های تاسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت سال ۵۸ ، بسیج مستضعفین در ۱۵ آذر همان سال و حمایت و ابقای ارتش جمهوری اسلامی در ۲۸ فروردین آن سال از سوی حضرت امام (ره) صادر شد.

این فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، شجاعت، بردباری، ایمانی ولایتمداری ومهربانی را از ویژگی‌های یک بسیجی عنوان و اضافه کرد: یک بسیجی باید ارزش‌های اسلامی را رعایت کند؛ بسیجی تکلیف مدار است و بسیج تنها مختص کسانی که در این نهاد ثبت نام کرده‌اند نیست .

نعمتی با بیان اینکه انتظار از دانشجویان بسیجی بیش از دیگر اقشار بسیج است، گفت: به گفته امام راحل(ره) اگر در جامعه‌ای تفکر دلنشین و زیبا بسیج طنین‌انداز شود جهان خوران چشم طمع را دور می‌کنند .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.