صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / نگاه به سیاست‌های ستاد دیه، نیازمند تغییرات جدی و اساسی است
نگاه به سیاست‌های ستاد دیه، نیازمند تغییرات جدی و اساسی است

رئیس‌ کل دادگستری استان زنجان:

نگاه به سیاست‌های ستاد دیه، نیازمند تغییرات جدی و اساسی است

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: نگاه به سیاست‌های ستاد دیه، نیازمند تغییرات جدی و اساسی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقی نیارکی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در اولین جلسه ستاد دیه استان زنجان از زمان حضور در رأس دستگاه قضایی استان ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای ستاد در راستای آزادی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد، گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باید با برنامه‌ریزی و اقدامات موثر در استان اجرا شود، لذا در این زمینه عملکرد خوب واحد مددکاری زندان و مشاوره راه‌گشا خواهد بود.

رئیس شورای قضایی استان زنجان تأکید کرد: فعالیت ستاد دیه باید در دو بخش یعنی هم احقاق حق محکوم‌له و هم تلاش برای آزادی زندانیان واجد شرایط باشد و تحقق این دو امر نیازمند تلاش مضاعف است.

وی با بیان اینکه همه ما نسبت به مسئولیت‌هایی که داریم باید پاسخگو باشیم، افزود: برای حل مشکل زندانیان نیز مسئولیت قانونی و شرعی داریم.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، ادامه داد: حرکت برای داشتن مدینه فاضله، مرهون قدم برداشتن در جهت دادرسی عادلانه است و همه باید برای رسیدن به این امر متعهد باشیم.

صادقی‌نیارکی خاطرنشان کرد: نگاه به سیاست‌های ستاد دیه، نیازمند تغییرات جدی و اساسی است؛ چرا که با این کار در بررسی به‌روز پرونده‌ها و رسیدگی به مشکلات زندانیان توفیقات خوبی خواهیم داشت.

وی افزود: بنده نسبت به نظم جامعه سخت‌گیری‌های خاص خود را دارم، اما در حوزه مالی زندانیان، اینکه فردی واقعا توانایی ادای دینی را ندارد و از این حیث مشکلاتی نه تنها برای خود، بلکه برای خانواده‌اش ایجاد می‌کند، باید با تغییر نگاه‌ها و کار جهادی برای حل مشکلات اینگونه افراد تلاش کرد و از فرصت‌هایی که خداوند برای خدمت به مردم عنایت کرده به نحو احسن استفاده کنیم.

در ابتدای این جلسه ضمن بررسی تعدادی از پرونده‌های مددجویان، خلجی مدیر ستاد دیه استان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های ستاد دیه استان ارائه کرد و در پایان رأی‌گیری نسبت به انتخاب مدیر ستاد و اعضا برگزار و نفرات دوره گذشته با اکثریت آراء به مدت یکسال دیگر در سمت‌شان ابقا شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.