صفحه اصلی / استان ها / گیلان / موزه میراث روستایی نماد خوبی برای فرهنگ گیلان است

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

موزه میراث روستایی نماد خوبی برای فرهنگ گیلان است

رئیس سازمان برنامه و بودجه، موزه میراث روستایی را یک مکان فرهنگی دانست و افزود: دکتر محمود طالقانی بنیانگذار موزه میراث روستایی گیلان است و ایده ایشان می تواند نماد خوبی برای برای فرهنگ عمیق، وسیع و بلند گیلان باشد.

‌موزه میراث روستایی گیلان

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدباقر نوبخت در مراسم رونمایی از سردیس های مشاهیر گیلان که در موزه میراث روستایی برگزار شد، با اشاره به فلسفه معماری اماکن ورزشی سنتی ایرانی به ویژه زورخانه‌ها، اظهار کرد: چهارچوب درب ورودی زورخانه‌ها را کوتاه می ساختند تا افراد به صورت خمیده ورود کنند و احترام جایگاه مقدس ورزش باستانی حفظ شود لذا در مقابل مواریث فرهنگی باید تعظیم کرد.

وی موزه میراث روستایی را یک مکان فرهنگی دانست و افزود: دکتر محمود طالقانی بنیانگذار موزه میراث روستایی گیلان است و ایده ایشان می تواند نماد خوبی برای فرهنگ عمیق، وسیع و بلند گیلان باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به بازدید خود از شهرهای خارجی دارای موزه میراث فرهنگی به منظور الگوگیری و استفاده از تجربه و دانش بشری در ایران و گیلان، خاطرنشان کرد: به عنوان یک گیلانی می گویم که موزه میراث روستایی گیلان نمونه است.

نوبخت، خواستار تسری ایجاد موزه میراث فرهنگی در سایر استان ها به ویژه استان‌های شمالی کشور شد و گفت: موزه میراث روستایی ظرفیت بزرگی است و ما از جایگاه ملی علاقمند به گسترش آن هستیم لذا تا پایان ماه جاری مطالبات این مجموعه پرداخت خواهد شد.

وی از فعالان مجموعه ارزشمند موزه میراث روستایی خواست مواریث گذشته استان را به آیندگان بنمایانند و خاطرنشان کرد: بزرگانی که امروز از سردیس های آنان رونمایی خواهیم کرد به مثابه ستارگانی در سپهر فرهنگ گیلان هستند و آحاد جامعه با دیدن این شخصیت ها بیش از پیش با گذشته و فرهنگ خود آشنا خواهند شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.