صفحه اصلی / سرخط خبرها / پیش بینی آبگرفتگی معابر شمال شرق و جنوب شرق کشور
پیش بینی آبگرفتگی معابر شمال شرق و جنوب شرق کشور

پیش بینی آبگرفتگی معابر شمال شرق و جنوب شرق کشور

مدیرکل دفتر پایش سازمان هواشناسی گفت: امروز بالا آمدن آب رودخانه ها و آبگرفتگی معابر و مسیل ها در نواحی شمال شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی شده است.

مسعود حقیقت افزود: امروز شدت بارش ها در خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب کرمان، شرق فارس، هرمزگان و جزایر هرمزگان و تنگه هرمز است که می تواند در برخی از مناطق به ویژه شرق فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و جزایر هرمزگان همراه با بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها همراه خواهد بود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: امروز فعالیت سامانه بارشی در نواحی شمال شرق و شمال کشور به شکل بارش باران و در شرق ، جنوب شرق ، هرمزگان و شرق فارس به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.
مدیرکل دفتر پایش سازمان هواشناسی ادامه داد: در برخی از نواحی غرب ، شمال غرب ، دامنه های البرز و مرکز کشور هم بارش پراکنده همراه با مه صبحگاهی است که به تدریج از میزان ابرناکی در این نواحی کاسته می شود .
حقیقت افزود: این سامانه سه شنبه در شمال شرق و شرق کشور است و از اواخر فردا از مرز های شرقی کشور خارج می شود .
مدیر کل دفتر پایش سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز بارش در ارتفاعات البرز، کرمان و شمال شرق به صورت برف خواهد بود.
وی گفت : طی دیروز بعدازظهر تا نیمه های شب گذشته لار در استان فارس ۵۷ میلیمتر، حاجی آباد هرمزگان ۲۸ ، مسجد سلیمان ۲۵، کیش ۵۰، فسا ۲۰، گچساران ۱۷، خنج فارس ۴۷، شهربابک در کرمان ۱۲، کرمانشاه ۸، تهران ۳٫۴ و شمیرانات ۵ میلیمتر بارندگی داشته اند.

*** وضعیت هوای تهران/ گرمترین و سردترین نقاط کشور
مدیر کل دفتر پایش سازمان هواشناسی افزود: بیشینه دمای دیروز تهران ۸ درجه سانتی گراد بود که امروز به ۱۰، فردا ۱۱ و پس فردا به ۱۲ درجه می رسد؛ کمینه دمای امروز صبح پایتخت نیز ۶ درجه بود. امروز در برخی از ساعات بارش باران در برخی نواحی تهران رخ می دهد و فردا پدیده خاصی نخواهیم داشت.
حقیقت گفت: راسک با ۳۴ درجه، چالدران در آذربایجان غربی و داران در استان اصفهان با منفی ۳ درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.