صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / بیانیه هیات داوران مرکز ملی استیج ایران قرائت شد
بیانیه هیات داوران مرکز ملی استیج ایران قرائت شد

در اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان/

بیانیه هیات داوران مرکز ملی استیج ایران قرائت شد

همزمان با اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین­ المللی تئاتر کودک و نوجوان بیانیه و آراء هیأت داوران مرکز ملی استیج ایران قرائت شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، در این بیانیه که روز یکشنبه در آیین اختتامیه جشنواره خوانده شد، آمده است: مقوله تئاتر، هنری است به طور ذاتی کنکاشگر، چالش برانگیز و آموزشی، که همواره تلاش می کند به گونه­ های مختلف راهنمای بشر بوده و در ساختن انسان برای داشتن زندگی و جامعه­بهتر، همراه با دوستی، یگانگی و تعمیم مهربانی و دوری از خشونت، او را راهنما باشد.
امروز با پدیدار شدن شیوه­ های مختلف تربیتی و آموزشی برای کودک و نوجوان که در واقع آینده سازان جامعه بشری خواهند بود، تمهیدات متنوع و شیوه­ های نوین و خلاقانه ای در زمینه تئاتر خردسالان، کودکان و نوجوانان به وجود آمده است، که زیربنای آن آموزش غیرمستقیم به مخاطبان و آماده سازی آنها در کشف استعدادها، مسئولیت پذیری، اندیشه جمعی، مهربانی، صلح و دوستی است.
مرکز ملی استیج ایران با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدام به بررسی آثار بخش­ های خردسال، کودک و نوجوان این جشنواره کرد.
هیأت داوری استیج ایران با اهداف جهانی این مرکز و توجه به گروه­های مختلف سنی و تخصصی بودن این حوزه آثار ارائه شده را در سه بخش مسابقه تئاتر خردسال، تئاتر کودک و تئاتر نوجوان به تفکیک مورد قضاوت قرار داده است.
در بخش خردسالان از بین هفت اثر ارائه شده در این گروه لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال به نمایش «گورخر سیاه» به کارگردانی شراره طیار اهدا شد.
در گروه کودک از بین ۱۰ اثر ارائه شده لوح تقدیر و ۵۰ میلیون ریال به نمایش «ماهی سیاه کوچولو» به کارگردانی محمد عاقبتی تعلق گرفت.
همچنین در گروه نوجوان از بین هفت اثر ارائه شده لوح تقدیر، تندیس استیج ایران به همراه ۵۰ میلیون ریال به خاطر جسارت، نوآوری و خلاقیت در کارگردانی به نمایش «پدر آن» به کارگردانی مهدی فرشیدی سپهر اهدا شد.
۷۵۲۶**۲۰۹۰

همچنین مطالعه کنید:

سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/ «مجنون» بهترین فیلم جشنواره

به گزارش کسب و کار نیوز، روز یکشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.