صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / بزرگداشت دو هنرمند ملی در همدان برگزار شد
بزرگداشت دو هنرمند ملی در همدان برگزار شد

بزرگداشت دو هنرمند ملی در همدان برگزار شد

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان امروز /یکشنبه/ با برگزاری بزرگداشت مریم سعادت و بهرام دوست قرین در همدان به کار خود پایان داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مریم سعادت بازیگر مطرح عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک لیسانس تئاتر عروسکی دریافت کرد و از سال ۴۶ تاکنون در زمینه بازیگری و عروسک‌گردانی فعالیت می کند.
این چهره هنری فارغ از فعالیت‌های تئاتر در آثاری تصویری همچون «عملیات مهد کودک»، «تارزن و تارزان»، «آب‌پریا»، «کتابفروشی هدهد»، «مدرسه مادربزرگ‌ها»، «قصه‌های تابه‌تا»، «ماجرای تقی جان»، «بازگشایی مدارس»، «بچه‌های عروسکی» و «خونه مادربزرگه» ایفای نقش کرده است.
از فعالیت‌های تئاتر سعادت می توان بازی در نمایش‌هایی همچون «تقدیر بازان» به کارگردانی سیما تیرانداز، «خاطرات و کابوس‌های یک جامه دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان فراهانی» به کارگردانی علی رفیعی و کارگردانی و نویسندگی نمایش عروسکی «کنسرت حشرات» را مثال زد.
جدیدترین فعالیت این هنرمند نام آشنا در عرصه تئاتر، صدا پیشگی در نمایش عروسکی «پسر جنگل» به کارگردانی رامین کهن بود که شهریور امسال در قالب هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.
دیگر بزرگداشتی که در این دوره از جشنواره برگزار شد به بهرام دوست‌قرین، هنرمند جوان تئاتر همدان اختصاص داشت.
او فعالیت جدی هنری خود را سال ۶۵ با ورود به انجمن سینمای جوان و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد؛ سپس سال ۶۷ دوره کلاس نمایش عروسکی را گذراند و به گروه «جی جی وی جی» و بازی در چندین سریال عروسکی و چندین نمایش عروسکی این راه را ادامه داد تا در نهایت گروه نمایشی «سارا» را بنیان گذارد.
نخستین نمایشی که دوست قرین در مقام کارگردان روی صحنه برد، «دیو سیاه» نوشته عباس دوست‌قرین بود که در سال ۶۹ در تالار فجر همدان اجرا شد.
او این سال‌ها در نمایش‌هایی همچون «افسانه کلاغ»، «حسن کچل»، «فصل شقایق ها»، «لک لک پا شکسته» ، «روباه دم بریده»، «پاییزتر از برگ‌های فصل» نوشته اصغر فکوری، «الف ب پ تنبل»، «مرد فرنگی سیاه زنگی»، «روز قشنگ سارا»، «رنگ رنگ نقاشی»، «درسی برای مینا»، «خورشید زیبا»، «خاله سوسکه» و « هاجر (س)» درخشید.
این هنرمند علاوه بر دریافت لوح سپاس یونیسف در سال ۱۳۷۸، تا کنون در دوره‌های مختلف جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شرکت و جوایز متعددی را دریافت کرده است.
۷۵۲۶**۲۰۹۰

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.