سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / نمایشگاه بین‌المللی نفت باید در خوزستان برگزار شود نه در تهران
نمایشگاه بین‌المللی نفت باید در خوزستان برگزار شود نه در تهران

استاندار خوزستان:

نمایشگاه بین‌المللی نفت باید در خوزستان برگزار شود نه در تهران

استاندار خوزستان با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی نفت باید در استان خوزستان برگزار شود و نه در تهران، گفت: هیچ دلیلی بر آن نیست که شاهد برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت در تهران باشیم.

استاندار خوزستان

به گزارش کسب و کار نیوز، غلامرضا شریعتی امروز (یکم آذرماه) در آیین گشایش دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان در اهواز اظهار کرد: اصلی ترین عامل انرژی در جهان نفت است و با وجود ظهور انرژی های نو در جهان نفت همچنان پشتوانه اصلی پروژه های توسعه ای کشور است.

وی با بیان اینکه نفت در زندگی مردم خوزستان نقشی اساسی و استراتژیک دارد، افزود: چشم انداز آینده اقتصاد دنیا بیانگر افزایش تقاضا برای انرژی با محوریت نفت است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: جایگاه استراتژیک ایران به عنوان دارنده منابع عظیم انرژی در جهان بر کسی پوشیده نیست و استفاده مطلوب از نفت به عنوان مهمترین مزیت اقتصادی کشور نیازمند نقش و فعالیت پویای سازندگان است.

وی ادامه داد: با دیپلماسی صحیح در حوزه انرژی می توانیم ضامن نقش ایران در بازار نفت جهانی و حفظ منابع کشور در این زمینه باشیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با وجود مسائل و مشکلاتی که بر کشور تحمیل می کنند، باید گام های بلندی در راستای حمایت از ساخت داخل برداشته شود و از توانمندی های مهندسان و پیمانکاران داخلی و بومی بهره گرفت.

شریعتی با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل عنوان کرد: باید در این مسیر گام های اساسی برداشته شود و برای حمایت از صنعت داخلی تلاش کرد تا شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه باید امکان فعالیت برای شرکت های داخلی فراهم شود،  گفت: شرکت های بزرگ نفتی در گذشته به این شکل توانمند نبوده اند و در طول زمان به این سطح از توانایی دست پیدا کرده اند. در ایران نیز باید از توان داخلی نیز حمایت کرد تا امکان رشد و توسعه آنها فراهم شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه همچنان حدود ۱۱ کالای اساسی صنعت نفت از خارج وارد می شود، ادامه داد: باید در مسیری که تاکنون در بحث حمایت از ساخت داخلی و ارتباط صنعت و دانشگاه گام برداشته شده، گام برداریم تا بتوانیم این کالاها را نیز در داخل تولید کنیم.

شریعتی با بیان اینکه باید نمایشگاه بین المللی نفت در استان خوزستان برگزار شود و نه در تهران، گفت: هیچ دلیلی بر آن نیست که شاهد برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت در تهران باشیم.

وی ادامه داد: یکی از عوامل تمرکزگرایی این موضوع است و ما باید به دنبال تمرکززدایی باشیم. وقتی به دنبال توسعه متوازن منطقه ای هستیم و می خواهیم تمرکززدایی انجام دهیم، باید به این مسائل توجه کنیم و برای مثال نمایشگاه بین المللی صنعت نفت را در خوزستان برگزار کنیم.

وی گفت: اگر در عمل می خواهیم توسعه متوازن منطقه ای را رقم بزنیم، باید به دنبال برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت در خوزستان باشیم و هیچ دلیلی نیست که این نمایشگاه در تهران برگزار شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.