چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / گلستان / کمیته امداد به‌دنبال توانمندسازی اقتصادی مستضعفان
کمیته امداد به‌دنبال توانمندسازی اقتصادی مستضعفان

کمیته امداد به‌دنبال توانمندسازی اقتصادی مستضعفان

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به فعالیت‌های 40 ساله کمیته امداد، گفت: تفکر رسیدگی به محرومان و مستضعفان از ارکان شعار حضرت امام(ره) بود تا حق کوخ‌نشینان را از کاخ‌نشینان بگیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان

«اسکندر اسکندری» با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: از آغاز نهضت انقلاب، امدادرسانی انجام می‌شد. در طی این ۴۰ سال گستره خدمات به جامعه هدف در حال انجام شدن است.

وی افزود: این کار در روزهای نخست با ارسال اقلام به مستضعفان آغاز شد. طرح شهید رجایی نیز در همین راستا است به طوری‌که به افراد بالای ۶۰ سال سرپرست خانواده و یا فاقد سرپرست با نام شهید رجایی خدمات‌رسانی می‌شود.

توانمندسازی اقتصادی مستضعفان

اسکندری تصریح کرد: باید در زمینه توانمند کردن اقتصادی خانواده‌ها توجه بیشتری شود یعنی خانواده نیازمندی که وارد کمیته امداد می‌شود به‌عنوان فوت سرپرست و یا مطلقه و یا سرپرست سرباز و یا از کار افتاد و بیمار هستند، مددکاران امداد وضعیت فرد مورد نظر و زمینه توانمندسازی اقتصادی را برایش شناسایی می‌کنند و به حوزه تخصصی ارجاع داده می‌شود.

چرخه حمایتی کمیته امداد به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان یادآور شد: در سبد نیازهای خانواده‌ها، بیمه و درمان بسیار مهم است و پرداخت قرض‌الحسنه و مسکن نیز رسیدگی می‌شود. جهیزیه و ازدواج و تحصیل دانش‌آموزان تا مقطع دانشگاهی حمایت می‌شوند.

این مسئول افزود: برای برگشت خانواده‌ها در زمینه طلاق، با ایجاد مشاوره وی را به زندگی مستقل هدایت و نیز با ایجاد شرایط مناسب زندگی و تأمین درآمدی برای فرزندش و تأمین مسکن، وی را تحت پوشش قرار می‌دهیم و یا در برخی موارد با مشاوره، برگشت به زندگی گذشته را ایجاد می‌کنیم هم‌چنین به فردی که طلاق گرفته مشاوره می‌دهیم که ازدواج مجدد انجام دهد.

وی به فشار اقتصادی که در کشور ایجاد شده اشاره کرد و گفت: بعد از آن‌که ترامپ از برجام خارج شد، رئیس امداد کشور پیش‌بینی و زمینه را فراهم کرد تا به افراد تحت حوزه کمیته امداد آسیب کمتری وارد شود، از این‌رو در تعامل با مجلس و دولت، افراد در نوبت جهیزیه، اجاره، رهن و نیازمندانی که در اولویت تسهیلات بانکی بودند را طوری مدیریت کردیم که هم‌اکنون کسی در نوبت نیست.

اسکندری ادامه داد: با بررسی افراد نیازمند در روستاها، کسانی که در اولویت بودند شناسایی و هم‌اکنون نیز بسیاری از مشکلات را برطرف کردیم و حتی اگر کسی به رهن خانه نیاز داشته باشد، حدود ۱۵ میلیون وام قرض‌الحسنه بدون سود در اختیارش قرار می‌دهیم.

 

حمایت مردم خیر از نیازمندان در راستای کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان، گفت: مردم می‌توانند از محرومان حمایت کنند. بخش قابل توجهی از نیاز محرومان را خیران برطرف می‌کنند.

این مسئول افزود: مهم‌ترین افراد نیکوکار و خیرانمان از اقشار متوسط هستند. حتی افرادی در جامعه دانشجویی، چند دانشجو با همدیگر با مبلغ اندک حمایت معنوی یک بچه یتیم را برعهده گرفتند.

وی تصریح کرد: در استان یک نفر حامی طرح اکرام است که حدود ۱۳۰۰ فرزند یتیم را تحت پوشش خود دارد و ماهیانه مبلغی را به طور ثابت به امداد می‌دهد که به حساب این افراد واریز می‌شود.

اعتمادسازی کمیته امداد

اسکندری گفت: اعتمادسازی بسیار مهم است. باید فعالیت‌های خود را شفاف‌تر کنیم و به اطلاع مردم برسانیم تا خدمات بیشتری از طرف مردم دریافت و به جامعه هدف ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: کمیته امداد متولی تولید فقر نیست. فقر به‌علت فعل و  انفعالات در جامعه ایجاد می‌شود و در نهایت منجر خواهد شد تا برخی افراد فقیر شوند که خروجی آن مراجعه به امداد است.

مدیرکل کمیته امداد گلستان یادآور شد: باید کمیته امداد به حدی فعالیت‌های خود را شفاف کند تا از همه ظرفیت مردم را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.