صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / جامع نگری و مشارکت از الزامات مدیریت مصرف آب است
جامع نگری و مشارکت از الزامات مدیریت مصرف آب است

جامع نگری و مشارکت از الزامات مدیریت مصرف آب است

استاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: جامع نگری، یکپارچگی و مشارکت از الزامات مدیریت پایدار آب است.

آب

به گزارش کسب و کار نیوز، کامران داوری، امروز ۲۹ آبان، در همایش ملی مدل سازی و فناوری‌های جدید در مدیریت آب اظهارکرد: در بحث آب راهی جز فناوری برای تغییرات سریع وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مدل جای واقعیت را نمی‌گیرد اما مفید است، افزود: در بحث منابع و مصارف آب بحث مدیریت و مهندسی لازم است.

استاد دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه مدیریت آب نیازمند سامانه‌های تصمیم یار است، تصریح کرد: مساله آب قابل حل است و اگر دیر اقدام کنیم خسارت زیاد می‌شود.

داوری گفت: گروداران آب کسانی هستند که سرنوشت آب در گرو آن‌ها است و کنشگران گرودارانی هستند که تصمیم انخاد می‌کنند و قدرت بیان نظر دارند.

وی با اشاره به اینکه برای مدیریت آب یک نهاد نمی‌تواند به تنهایی کاری انجام دهد، افزود: موضوعاتی مانند موضوع مدیریت آب نیازمند یک تیم گسترده است که هیچ سازمانی نمی‌تواند آن را به تنهایی مدیریت کند بلکه نیازمند یک شبکه منسجم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برای سیاست ورزی است.

استاد دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: تصمیم‌گیری در این خصوص باید بر مبنای داده‌های موثق و کافی باشد و باید شفافیت داشته و بر مبنای جلب اعتماد مردم صورت گیرد.

داوری با بیان اینکه جوهره حکمرانی تصمیم گیری است، تصریح کرد: صحت تصمیم گرایی تابع واقع گرایی است بنابراین اطلاعات باید صحیح و موثق باشد.

وی بیان کرد: جامع نگری، یکپارچگی و مشارکت از الزامات مدیریت پایدار آب است.

استاد دانشگاه فردوسی مشهد بحران آب را بحران خرد ورزی جمعی دانست و یادآور شد: مشکل اصلی در مسئله آب قانون‌هایی است که در اجرا ضعف دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.