صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / اسقاط ۳۰۰ دستگاه تاکسی شهری بدون جایگزین در اهواز
اسقاط ۳۰۰ دستگاه تاکسی شهری بدون جایگزین در اهواز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز عنوان کرد:

اسقاط ۳۰۰ دستگاه تاکسی شهری بدون جایگزین در اهواز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: بر اساس دستورالعمل دولت، خودروهای ساخت سال ۱۳۸۶ به پایین باید اسقاط شوند که در شهر اهواز تاکنون حدود ۳۰۰ دستگاه تاکسی بدون جایگزین اسقاط شده اند که این خودروها مربوط به سالهای ۷۰ تا ۷۲ یا کمی بالاتر بوده اند.

تاکسی اسقاطی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رستم‌منش در پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر اهواز، با اشاره به فعالیت‌های اخیر سازمان تاکسیرانی اهواز، اظهار کرد: یکی از فعالیتهای سازمان تاکسیرانی اهواز ساماندهی سرویس مدارس بوده است. امسال برای نخستین بار ثبت نام برای سرویس مدارس در سامانه سپند انجام می شود. کار با اشکالاتی مواجه است اما در حال تلاش برای رفع  ایرادات هستیم.

وی با اشاره به ساماندهی آژانسهای حمل و نقل اهواز، گفت: در خصوص ساماندهی آژانسهای حمل و نقل اختلاف نظر وجود دارد که شهرداری ها به عنوان متولی حمل و نقل در شهرها هستند. علیرغم اینکه مقام قضایی در این زمینه حکم تمکین داده است، اما هنوز تمکین صورت نگرفته است. امیدواریم با روش مسالمت آمیز مسائل رفع شوند.

رستم منش با اشاره به فعالیت تاکسی های بی سیم و تاکسی های فرودگاه نیز بیان کرد: در حال حاضر تاکسی های بی سیم ساماندهی شده اند و بخشی از مشکلات تاکسی های فرودگاه نیز رفع شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز تصریح کرد: موضوع دیگری که در حال دنبال کردن هستیم، بحث خودروهای جایگزین تاکسی هایی است که ثبت نام کرده‌اند. این افراد برای دریافت وام دچار مشکل شده اند. در سال های گذشته ۱۵۵ دستگاه سرویس جدید وارد شهر شد اما در سال جاری خودروی جدیدی وارد شهر نشده است.

وی  افزود: یکی از اشکالات عمده برای وام خودرو، بانک ها هستند. استان های دیگر در این زمینه موفق تر عمل کرده‌اند. مشکل دیگر عدم وجود خودرو در کارخانجات است. وضعیت قیمت خودروها نیز به گونه ای شده است که خرید تاکسی مقرون به صرفه نیست. از طرف دیگر وام ها با سود ۱۸ درصد هستند. همچنین قیمت خوروهای پلاک اروند از ۴۷ میلیون تومان به ۸۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

رستم منش عنوان کرد: در حال حاضر ۱۱۶ دستگاه تاکسی پلاک اروند فعال در اهواز وجود دارد که حدود ۸۰ دستگاه از این تعداد در فرودگاه مستقر هستند.

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز بیان کرد: بر اساس دستورالعمل دولت، خودروهای ساخت سال ۱۳۸۶ به پایین باید اسقاط شوند که در شهر اهواز تاکنون حدود ۳۰۰ دستگاه تاکسی بدون جایگزین اسقاط شده اند که این خودروها مربوط به سال های ۷۰ تا ۷۲ یا کمی بالاتر بوده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر با کمبود تاکسی مواجه است، تعدادی خودروی شخصی ساماندهی شده است و در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز در خصوص ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی نیز تصریح کرد: کار از ایستگاه میدان شهید بندر آغاز شده و نصب گاردریل در روزهای آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.