صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / صدور مجوز ۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی امسال در آذربایجان‌شرقی
صدور مجوز ۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی امسال در آذربایجان‌شرقی

صدور مجوز ۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی امسال در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی با بیان این‌که طی سال گذشته شمار قابل توجهی از پروژه‎های استان با سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری خارجی به بهره‌برداری رسید، گفت: طی هفت ماه امسال 20 میلیون دلار مجوز سرمایه‎گذاری را صادر کردیم.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، «داود بهبودی» در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‎هایی از روسیه، ترکیه، عراق، سوریه و لبنان، اظهار کرد: آذربایجان‎شرقی از استان‌های شهره کشور به‌لحاظ وزن اقتصادی و سابقه اجتماعی، فرهنگی و تاریخی بشمار می‎رود. 

وی با بیان این‌که تبریز از گذشته به‌عنوان مرکزیت تجاری کشور و دروازه اتصال ایران به اروپا مطرح بوده است، افزود: بازار تبریز به‌عنوان بزرگ‌ترین سازه آجری مسقف دنیا از گذشته سرآمد تجارت دنیا بوده و نقشی فراملی و فرامنطقه‎ای داشته است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی افزود: در دهه‎های ۴۰  و ۵۰ همزمان با شکل‌گیری صنعت، تبریز به‌عنوان یکی از قطب‎های صنعتی کشور مطرح شد و کارخانجاتی مانند ماشین‎سازی، تراکتورسازی، ایدم و … همه در قالب یک زنجیره شکل گرفتند و هسته اولیه صنعت کشور را در تبریز تشکیل دادند.

بهبودی خاطرنشان کرد: سرمایه‎گذاری مشترک با برندهای خارجی از گذشته تاکنون موجب شده صنایع تبریز جزو صنایع بنام کشور باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی به توضیح بافت گردشگری، عشایری و روستایی استان پرداخت و از روستای کندوان به‌عنوان تنها روستای صخره‎ای زنده جهان یاد کرد. 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در ارتباط با آثار تحریم‎ها بر استان، اظهار کرد: اقتصاد ما از گذشته تجربه‎های متعددی برای دور زدن و مقابله با تحریم‎ها اندوخته و بسترهای عدم وابستگی به کشورهای دیگر را در خود به وجود آورده است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی افزود: طی سال گذشته، ۲ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از استان داشتیم که این میزان بیش از سهم اقتصادی استان بود، تجار ما افراد قابل و خودساخته‎ای هستند که در صنایع غذایی، لوازم خانگی، کفش، فرش و سایر صنایع برندهای معروفی داریم. 

بهبودی به مجاورت استان با کشورهایی مانند ترکیه، آذربایجان، عراق و ارمنستان اشاره کرد و گفت: استان می‎تواند از طریق فعالان اقتصادی و همراهی با همسایگان خود تحریم‎ها را راحت‎تر دور بزند، به طوری که طی سال ۹۶ شمار قابل‌توجهی از پروژه‎های استان با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری خارجی به بهره‌برداری رسیدند، در هفت ماهه امسال هم ۲۰ میلیون دلار مجوز سرمایه‎گذاری را صادر کرده‌ایم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.