صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / سهم خراسان جنوبی از تلفات جاده‌ای ۱٫۵ برابر متوسط سالانه کشور است
سهم خراسان جنوبی از تلفات جاده‌ای ۱٫۵ برابر متوسط سالانه کشور است

سهم خراسان جنوبی از تلفات جاده‌ای ۱٫۵ برابر متوسط سالانه کشور است

رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور گفت: مرگ بر اثر حوادث رانندگی در استان خراسان جنوبی سالانه یک و نیم برابر متوسط کشور است.

تصادف

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه خراسان جنوبی، بخارایی، امروز ۲۴ آبان، در جشنواره هم‌پیمایی ایمنی رانندگان حرفه‌ای حمل و نقل جاده‌ای و ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: توسعه اقتصادی در کشور را مرهون رانندگان حرفه‌ای هستیم که نکات ایمنی را رعایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از حمل و نقل توسط رانندگان حرفه‌ای صورت می‌گیرد، گفت: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ نفر راننده در کشور وجود دارد که ۲ میلیون نفر از آن‌ها راننده شهری و ۵۰۰ هزار نفر دیگر نیز راننده برون شهری هستند.

رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور با بیان اینکه ۲۰ میلیون نفر در کشور دارای گواهینامه رانندگی هستند، افزود: همچنین تنها کمتر از ۱۰ درصد از رانندگان حرفه‌ای دچار حادثه شدند.

بخارایی ابراز امیدواری کرد: ایمن‌سازی مدارس در حاشیه جاده‌ها و راه‌ها و مدارس حاشیه خیابان‌ها ایمن‌سازی شود تا دانش‌آموزان در معرض خطر نباشند.

وی ادامه داد: انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها از سال ۸۶ در کشور آغاز شد و در حال حاضر نیز دارای ۲۰ هزار عضو رسمی و تعداد بسیاری هوادار است.

رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور با بیان اینکه بسیاری از افراد در حوادث رانندگی کشته و برخی‌ دیگر نیز دچار معلولیت می‌شوند، یادآور شد: در استان خراسان جنوبی نیز سالانه یک و نیم برابر متوسط کشور در حوادث رانندگی کشته می‌شوند لذا باید روی این موضوع مهم کار شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.