صفحه اصلی / استان ها / قم / گفت‌وگو و مناظره با ادیان الهی بخشی از تمدن اصیل اسلامی است
گفت‌وگو و مناظره با ادیان الهی بخشی از تمدن اصیل اسلامی است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:

گفت‌وگو و مناظره با ادیان الهی بخشی از تمدن اصیل اسلامی است

‌رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: گفت و گو و مناظره با ادیان اسلامی بخشی از تمدن اصیل اسلامی و دینی است.

سید ابوالحسن نواب

‌به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب ظهر امروز در پیش نشست تخصصی همایش بین المللی امام رضا(ع) در سالن جلسات امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: نخستین همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان بهمن ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می شود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: این همایش با محوریت عقلانیت در ادیان و خدامحوری نقطه مشترک ادیان و نقش گفت و گوی مسالمت آمیز در همزیستی با ادیان و محبت و عدالت برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: اسلام بر گفت و گو و توجه به مشترکات بین ادیان تاکید دارد، در حقیقت گفت و گو و مناظره با ادیان اسلامی بخشی از تمدن اصیل اسلامی و دینی است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: در صدها قرن گذشته و در جهان معاصر جنگ های زیادی بین ادیان مختلف صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این جنگ ها بسیار وحشتناک بوده و انسان های زیادی را به کام مرگ فرستاده است چرا که بشریت به جای گفت و گو و مناظره با یکدیگر به نزاع و جنگ می پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: این ادیان گفت و گو و تبادل نظر و مناظره با رهبران ادیان دیگر را ننگ می دانستند و زبان جنگ را به کار می بردند.

وی افزود: ایران در زمینه گفت و گوی تمدنی سابقه خوبی در بین کشورهای دیگر داشته و مصون ترین کشور در میان مناطق درگیر جنگ بین ادیانی بوده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: در دانشگاه ادیان و مذاهب بر آنیم تا با زبان علمی و آکادمیک فرهنگ گفت و گو بین ادیان مختلف الهی را نهادینه کنیم.

وی گفت: فرهنگ گفت و گوی مسالمت آمیز باید در جامعه و در بین مردم و نخبگان علمی و دینی و اندیشمندان و عالمان توسعه یابد تا بتوان فرهنگ اسلامی و دینی و شیعی را گسترش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین نواب عنوان کرد: گفت و گوی مسالمت آمیز بخشی از فرهنگ دینی ما به شمار می رود و در سیره امامان معصوم(ع) نیز دیده می شده است؛ ما با این فرهنگ رشد کرده ایم و امروز شکل و مسیر و راه گفت و گو تغییر کرده است.

وی اظهار کرد: یکی از امامانی که از راه گفت و گو و مناظره با اندیشمندان و بزرگان ادیان الهی به ترویج فرهنگ دینی و اسلامی می پرداخت امام رضا(ع) بود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: شیوه ایشان در گفت و گو علمی و ساده و به همراه استدلال و دلیل محکم است.

وی بیان کرد: مناظرات و گفت‌وگوهای امام رضا(ع) غبار دشمنی‌ها را برطرف می‌کرد و رهبران ادیان با ملایمت و ملاطفتی که امام رضا(ع) داشت با دین اسلام به خوبی آشنا می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب اظهار کرد: برگزاری همایش ها می تواند تا حد زیادی روش های گفت و گو با ادیان را توسعه دهد هر چند همایش و سمینار به تنهایی کافی نیست و باید به شکل عملی نیز وارد حوزه گفت و گوی بین ادیانی شد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.