صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / انجام ۱۵۸۰ عمل جراحی در زلزله کرمانشاه؛ طی ۳ روز
انجام ۱۵۸۰ عمل جراحی در زلزله کرمانشاه؛ طی ۳ روز

انجام ۱۵۸۰ عمل جراحی در زلزله کرمانشاه؛ طی ۳ روز

سخنگوی وزارت بهداشت اقدامات بهداشتی و درمانی انجام شده در زلزله کرمانشاه را توضیح داد.

دکتر حریرچی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر ایرج حریرچی در نشست تشریح خدمات دولت به مناسبت اولین سالگرد زلزله کرمانشاه با اشاره به اقدامات متعددی که در زمان زلزله کرمانشاه و بعد از آن انجام شده بود، گفت‌: بعضی از این اقدامات مورد تقدیر مجامع بین‌المللی نیز قرار گرفتند. همچنین مردم کرمانشاه اغلب از اقدامات انجام شده رضایت نسبی دارند، اما در برخی از مواقع جو عمومی رسانه‌ها حاکی از عدم رضایت است.

وی با اشاره به این که بیش از هفت هزار  مصدوم در این زلزله وجود داشت، گفت‌: قسمت اعظم اعزام‌ها و امدادرسانی‌ها در تاریکی شب انجام شد که این یک رکورد جهانی محسوب می‌شود.  در کمتر از ۱۵ ساعت عملا عملیات به اتمام رسید و حتی یک مورد مصدوم و فوتی بعد از اعلام رسمی پیدا نشد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به عمل‌های انجام شده در کرمانشاه، گفت‌: هزار و ۵۸۰ عمل در کمتر از سه روز و ۱۰۰ عمل پیوند عضو موفق در این بازه زمانی به انجام رسید. همچنین کمبود دارو، خون، تجهیزات نیز نداشتیم و علی‌رغم این که بیماری‌های واگیردار از قبل در محیط شهر موجود بود، اما گسترش پیدا نکرد و شاهد وجود بیماری‌های واگیردار بعد از زلزله نبودیم. ۹۰ میلیارد تومان داروی رایگان نیز به صورت سرپایی در میان حادثه دیدگان توزیع شد.

وی با اشاره به احداث بیمارستان‌ها در شهر کرمانشاه نیز گفت‌: بعد از زلزله کرمانشاه بیمارستان‌ها و ۴۵ خانه بهداشت نیز در سطح شهر و روستاها احداث شدند که بیمارستان آسیب دیده سرپل ذهاب نیز در حال‌ حاضر مقاوم سازی است و طی دو هفته‌ آینده افتتاح خواهد شد. بیمارستان قصر شیرین نیز در حال بازسازی است.

حریرچی در خصوص آمار خودکشی در استان کرمانشاه نیز، گفت‌: در مورد آمار خودکشی یک آمار منطقه‌ای داریم که نسبت به پایان سال ۹۵ با پنج درصد کاهش آمار خودکشی روبرو بودیم، اما انتصابات شخصی به این موارد متفاوت است. در حالی که تجربه بین‌المللی در کشورهای توسعه یافته نیز همین مساله را نشان می‌دهد که در زمان بعد از زلزله آمار خودکشی یا ثابت می‌شود و یا کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

۱۱۶ قلم دارو در فهرست گران‌ترین تجویزها

به گزارش کسب و کار نیوز ، امیرحسین حبیبیان – معاون مرکز آمار و فناوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.