صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ماهاتیر محمد: ترامپ غیرمتعهد و غیرقابل‌پیش بینی است
ماهاتیر محمد: ترامپ غیرمتعهد و غیرقابل‌پیش بینی است

ماهاتیر محمد: ترامپ غیرمتعهد و غیرقابل‌پیش بینی است

نخست وزیر مالزی با این پیش‌بینی که ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیروز نخواهد شد او را فردی غیرمتعهد و غیرقابل پیش‌بینی توصیف کرد.

ماهاتیر محمد

به گزارش کسب و کار نیوز، ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت، پیش‌بینی او در این باره بر مبنای “نمایش ضعیف”  حزب جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره آمریکا شکل گرفته است. وی افزود، پایان دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا امکان ادامه هر گونه  “جنگ تجاری بسیار مخرب” را در سال‌های پیش‌رو از بین می‌برد.

نخست زیر ۹۳ ساله مالزی توضیح داد: همان‌طور که از انتخابات میان‌دوره مشخص است، او عملکرد چندان خوبی نداشته.  شانس او برای دور دوم ریاست جمهوری در حال حاضر تا حدی تیره‌ و تار است. اگر او با نمایش ضعیفش در انتخابات میان‌دوره، بار دیگر برگزیده شود، غافلگیر خواهم شد.

ماهاتیر محمد با اشاره به جنگ تلافی‌جویانه تعرفه‌ای میان آمریکا و چین افزود: اگر ترامپ در این جایگاه نباشد، دیگر اعضای دولت آمریکا، چه جمهوری‌خواه باشند و چه دموکرات، این جنگ تجاری بسیار مخرب را ادامه نخواهند داد. حضور ترامپ در کاخ سفید است که تعیین می‌کند این نزاع تعرفه‌ای تا کجا پیش خواهد رفت. مطمئن نیستم که دیدار ترامپ و شی جینپینگ، رییس جمهور چین در نشست گروه ۲۰، مصالحه یا پیشرفتی را در این تنش‌های تجاری به دنبال داشته باشد.

ماهاتیر تصریح کرد: با حضور ترامپ نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد، نمی‌دانیم ممکن است چه واکنشی از خود نشان دهد.

این نخستین بار نیست که ماهاتیر محمد به طور علنی از رییس جمهور آمریکا انتقاد می‌کند. او پیش از این از دونالد ترامپ درخواست کرده بود که در تعهداتش “ثابت قدم” بماند و همچنین گفته بود، سبک رفتاری ترامپ به اقدامات آمریکا در آسیا آسیب می‌رساند.

دونالد ترامپ از زمان آغاز ریاست جمهوری‌اش از حضور در چندین نشست با حضور رهبران آسیایی سر باز زده و در نشستی که این هفته در سنگاپور برگزار می‌شود نیز شرکت نخواهد کرد و به جاری او مایک پنس، معاونش در نشست انجمن ملل آسیای جنوب شرقی حضور پیدا می‌کند.

ماهاتیر محمد درباره عدم حضور ترامپ در این نشست گفت: این مساله من را ناراحت نمی‌کند زیرا نمی‌دانم چه می‌خواهد بگوید و او متعهد نیست.

نخست وزیر مالزی در توصیف غیرمنتظره بودن اقدامات ترامپ گفت: هیچ‌گاه پیش‌بینی‌ نمی‌کردیم که او با رهبر کره شمالی دیدار کند اما با او دیدار کرد، او را تحسین کرد و با او رفتاری دوستانه داشت اما بعد گفت نمی‌خواهد با او دیدار کند. با ترامپ نمی‌شود چیزی را پیش‌بینی کرد.

ماهاتیر محمد همچنین امروز (سه‌شنبه) در سخنرانی خود پس از دریافت نشان افتخار فدراسیون آسیایی سازمان‌های مهندسی گفت: من سیاستمداری بودم که دکتر شد زیرا بدون داشتن مدرک دانشگاهی، مردم چیزی که می‌گویم را باور نخواهند کرد.

با این حال ماهاتیر محمد خاطرنشان کرد که پزشکی می‌تواند پایه خوبی برای سیاست باشد. او در این باره اظهار کرد: در پزشکی وقتی با مشکلی مواجه می شوید به سابقه (بیماری افراد) مراجعه می‌کنید و آزمایش‌هایی انجام می‌دهید تا مشکل را دریابید. در سیاست هم وقتی با مشکلی مواجه می‌شوید به منشاء و سابقه آن مراجعه می‌کنید و برای بهبود آن دارویی تجویز می‌کنید.

ماهاتیر افزود: حالا یک مهندس خواهم بود و می‌توانم امیدهای کشورم را مهندسی کنم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.