صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد ۸۰۰ شغل ایجاد کرد
صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد ۸۰۰ شغل ایجاد کرد

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت

صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد ۸۰۰ شغل ایجاد کرد

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت:این صندوق از ابتدای سال جاری تاکنون با پرداخت 246 میلیارد ریال تسهیلات 800 فرصت شغلی ایجاد کرده است.

ارسلان حسن پور روز چهارشنبه  اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد امسال ۶۴۸ طرح اشتغالزا اجرا کرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی بیان کرد: در سال جاری ۲۴۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان راه اندازی طرح های اشتغالزا در این استان پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۴۹۴ طرح به مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال از تسهیلات پرداخت شده سال ۱۳۹۷ از محل تسهیلات روستایی عشایر تامین اعتبار شده است.
حسن پور گفت: امسال ۲۴۴ طرح اشتغالزا به مبلغ ۷۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ۹۵ طرح با اعتبار ۴۴ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال در حوزه صنعت و معدن، ۷۵ طرح به مبلغ ۷۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در حوزه کشاورزی و سایر تسهیلات در فناوری اطلاعات، ورزش و خدمات پرداخت شده است.
حسن پور افزود: پرداخت تسهیلات اشتغالزای صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۰۰ درصد رشد داشته است.
وی گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا پایان مهر ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی این صندوق به متقاضیان پرداخت شده است.
حسن پور اظهار داشت: از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال ۱۳۹۶، ۱۲ هزار و ۹۲۴ فقره تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید در این استان پرداخت شده است.
حسن پور بیان کرد: در این مدت یک هزار و ۳۳۹ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال تسهیلات اشتغال، ازدواج و وام‌های ضروری به متقاضیان در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۲۸۶ فقره در سال ۱۳۹۶ پرداخت شده است.
حسن پور تعداد تسهیلاتی را که در دولت دهم از سوی این صندوق در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد را چهار هزار و ۱۰۶ فقره و به میزان ۲۶۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ذکر کرد.
وی بیان کرد: با توجه به این آمار پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در این استان حدود پنج برابر شده است.
صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۷ براساس سهمیه رتبه پنجم پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی عشایر در بین صندوق های کارآفرینی ۳۱ استان کشور را کسب کرده است.
صندوق کارآفرینی امید براساس برآورد استانداری کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه های برتر پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در این استان بوده است.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵، ۱۷٫۷ درصد بوده که در سال ۱۳۹۶، با ۴٫۴ درصد کاهش به ۱۳٫۳ درصد رسید.
کهگیلویه و بویراحمد ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۶ درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.