صفحه اصلی / سرخط خبرها / لاهوتی: قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشمول مقامات انتصابی است

در موافقت با طرح مستثنی شدن شهردار تهران

لاهوتی: قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشمول مقامات انتصابی است

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشمول مقامات انتصابی است نه انتخابی.

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از طراحان ا طرح مستثنی کردن شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: در ان طرح اصلا موضوع تغییر قانون نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، وی افزود: اگر تغییر قانون بود ما باید طرح می‌دادیم اما این استفساریه است و در آن یک ابهام و سوال مطرح شده و آن این است که شهرداران براساس ماده ۸۰ قانون شوراها به مدت چهار سال انتخاب می‌شوند که در آیین‌نامه هم شرایط احراز شهردار آمده و در آن حداقل سن ۲۵ سال پیش‌بینی شده اما حداکثر سن عنوان نشده است.

وی با بیان اینکه شهردار تهران براساس قانون هم‌تراز وزرا است، افزود: قانون می‌گوید نیازی نیست شهردار رابطه استخدامی داشته باشد، زیرا شهرداری یک وظیفه محلی است نه دولتی چرا همه چیز را دولتی می‌کنیم.

لاهوتی عنوان کرد: شهرداری شغل انتصابی نیست. براساس قانون اساسی شما اختیارات امور شهرهای خود را به شوراها واگذار کردید چرا در کار آنها دخالت می‌کنید و اختیارشان را سلب می‌کنید. در همین قانون آمده که شورا اختیار دارد شش ماه بعد شهردار را عزل کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشمول مقامات انتصابی است نه مقامات انتخابی، یادآور شد: شما نمایندگان منتخب مردم هستید و برای همین از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنی شدید. شهرداران هم انتخابات مردم هستند زیرا شوراها آنها را انتخاب کرده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.