صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / برگزاری رویداد «فین‌تک دانش‌آموزی»
برگزاری رویداد «فین‌تک دانش‌آموزی»

برگزاری رویداد «فین‌تک دانش‌آموزی»

نظر به ضرورت و اهمیت فرهنگ‌سازی مفاهیم مالی از سنین پایه، این رویداد، توسط شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، با طرح ایده‌هایی نو، خلاقانه و هوشمندانه در بین دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه برگزار می‌شود.

رویداد فین تک دانش‌آموزی کیش، یک رویداد فرهنگ‌سازی با رویکرد تکنولوژی‌های مالی است.

به گزاش کسب و کار نیوز به نقل از سنا، نظر به ضرورت و اهمیت فرهنگ‌سازی مفاهیم مالی از سنین پایه، این رویداد، توسط شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، با طرح ایده‌هایی نو، خلاقانه و هوشمندانه در بین دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان ضمن یادگیری اصول اولیه کارآفرینی و کسب وکار و آشنایی با بازارهای مالی، ظرفیت‌ها و کارکردهای آن، در حوزه‌های مختلف فین تک با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

این رویداد امروز و فردا، به مدت دو روز در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی در جزیره کیش برگزار می‌شود که در آن دانش‌آموزان (مقطع اول و دوم متوسطه) در گروه‌های پنج نفره به آموزش و فعالیت می‌پردازند.

مراحل برگزاری رویداد به شرح ذیل است: در روز نخست، به آموزش کاربردی و کوتاهی جهت آشنایی با مفاهیم کارآفرینی، کسب و کار و بازارهای مالی پرداخته می‌شود. در ادامه، تسهیلگر رویداد، به طرح چالش‌های حوزه فین تک می‌پردازد.

پس از برگزاری کارگاه خلاقیت و ایده یابی، دانش‌آموزان صاحب ایده، به مدت ۵ دقیقه به طرح ایده خود می‌پردازند، درنهایت ۱۳ تیم تشکیل می‌شود. سپس، دانش‌آموزان در کارگاه «طراحی مدل کسب و کار و اعتبارسنجی ایده» شرکت می‌کنند و در ادامه با کمک منتورهای خود به طراحی و توسعه ایده خود و تکمیل بوم کسب و کار ایده خود می‌پردازند.

دانش‌آموزان با اعضای تیم خود شروع به فعالیت می‌کنند و در گام بعدی دانش‌آموزانی با بوم کسب و کار آشنا می‌شوند و نحوه تکمیل مراحل آن را آموزش می‌بینند. روز دوم، با ادامه فعالیت تیم‌ها آغاز می‌شود و کارگاه «آموزش تهیه فایل پرزنت ارایه و نحوه ارایه موثر به تیم ها» توسط تسهیلگر، برگزار می‌شود. در این روز، دانش‌آموزان با کمک منتورهای خود، بوم مدل کسب وکار خود را طراحی و تکمیل کرده و آماده دموی اولیه ایده خود می‌شوند. در پایان روز دوم رویداد نیز دانش‌آموزان همه تیم‌ها، به ارایه ایده‌های خود در مقابل داوران و حضار می‌پردازند و با آرای هیات داوران، تیم‌های برتر انتخاب می‌شوند که به سه تیم برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود. همچنین گواهی حضور در رویداد به همه دانش‌آموزان حاضر در رویداد تقدیم می‌شود.

کارگاه‌هایی که در طول رویداد برگزارمی شود، عبارت‌اند از: کارگاه آشنایی با بازارهای مالی، کارگاه خلاقیت و ایده ­یابی، کارگاه طراحی مدل کسب وکار و اعتبارسنجی ایده، کارگاه آموزش تهیه فایل پرزنت ارایه و نحوه ارایه موثر به تیم‌ها و کارگاه طراحی بوم کسب وکار.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.